Írjon nekünk

Gazdaság

Midibusz közlekedik Franciahögyön + FOTÓK

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

e_busz01_gsIngyenes buszjárat közlekedik Franciahögyön egy hónapon keresztül. Az elektromos midibusz tesztüzeme után vizsgálják annak a lehetőségét, hogy milyen költségekkel lehet beindítani a tömegközlekedést az eddig ellátatlan területen.

Mintegy húszezer ember lakik a Rókusi körút, Kossuth Lajos sugárút, Berlini körút és Csongrádi sugárút által határolt területen – tájékoztatott Kalmár Ferenc. A KDNP-s önkormányzati képviselő a midibusz bemutatóján elmondta, az említett terület a legnagyobb Szegeden belül, ahol nincs tömegközlekedés. „Amikor a szocialista városvezetés támadja ezt a tesztüzemet, ne feledjük, hogy a 10-es troli beindításánál a drágább járatot választotta a város, ami pluszterhet ró az SZKT-ra” – jegyezte meg Kalmár.

A közösségi közlekedés hiányát lakossági fórumokon Bohács Zsoltnak is többen jelezték. Csongrád megye 1-es választókerületének Fidesz-KDNP-s országgyűlési képviselőjelöltje, a helyi képviselő-testület Fidesz frakciójának vezetője hangsúlyozta, az elektromos midibusz nem károsítja a környezetet, és körülbelül fél óránként fog közlekedni az érintett területen. „Az egy hónapos tesztüzem után lehet kiértékelni, mekkora igény van a buszközlekedésre Franciahögyön, illetve a lakosság egy kérdőívet is fog kapni, hogy tapasztalataikról az SZKT-t tájékoztassák” – fogalmazott Bohács. Emlékeztetett, az üggyel foglalkozó bizottság ülését több alkalommal elhalasztották például amiatt, hogy nem volt határozatképes a testület, végül a többség támogatta Kalmár Ferenc javaslatát. A KDNP-s politikus a midibusz bemutatóján bejelentette, amennyiben a tesztüzem lejárta után nem születik döntés, egymillió forintot felajánl képviselői keretéből a járat továbbüzemeltetésére.

Az elektromos üzemű midibuszon 12 plusz 2 ülés van, összesen 37 utast tud szállítani. Az SZKT ügyvezetője, Tóth István Tibor elmondta, a járművet gyártó SKD Trade Kft. ingyen bocsátotta rendelkezésre a buszt, melynek egy hónapos üzemeltetése, beleszámítva a sofőr fizetését is, körülbelül egymillió forintba kerül. Az 54 kilowattos motorral ellátott midibusz 40 kilowattóra áramot használ fel naponta a kalkulációk szerint, s egy feltöltéssel 145 kilométert tud megtenni.

Hírzóna

Terv szerint halad az új rendelőintézet építése Makón

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

420 milliós beruházás keretében.

Tovább olvasom

Hírzóna

154 ezer megváltozott munkaképességű ember dolgozik hazánkban

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Utánuk nem kell járulékot fizetni a bér egy meghatározott mértékéig.

Tovább olvasom

Hírzóna

Komoly gazdaságfejlesztésre készülnek Üllésen

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Többéves fejlesztési koncepcióban gondolkodik az önkormányzat.

Tovább olvasom

Aktuál