Szegeden is ellenőrzik a rezsicsökkentést

Cikkünk frissítése óta eltelt 8 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

0_gsJárási Fogyasztóvédelmi Napok címmel rendezvénysorozatot indított a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, amelynek az a célja, hogy a járási hivatalok munkatársait is felkészítése a fogyasztóvédelmi jellegű kérdések megválaszolásra.

Így nem csak a felügyelőség munkatársai, hanem a járási hivatalok ügyintézői is segítséget tudnak majd nyújtani a legfontosabb fogyasztóvédelmi szabályok ismertetésében. Ez a felkészítés a gyakorlatban azt jelenti, hogy a megyei felügyelőségek szervezésében minden járási székhelyen tájékoztatókat tartanak a munkatársaknak, akiket többek között a rezsicsökkentéssel, a szabályos számlaképpel összefüggő információkkal is ellátnak.

A fokozott érdeklődés indokolja, hogy minél több lehetőség álljon rendelkezésre, ahol a fogyasztók észrevételeit, megkereséseit és panaszait meg lehet válaszolni. A Járási Fogyasztóvédelmi Nap programján, minden székhelyen a járási hivatalok munkatársai, az illetékességi területükön működő kereskedelmi és iparkamarák képviselői, illetve helyi vállalkozások képviselői és fogyasztók vesznek részt. 

Petrik Sándor, a CSMKH Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója elmondta, elsősorban a számlaképpel kapcsolatos jogszabály-megfelelőséget vizsgálták. A megye területén két szolgáltatóval szemben eljártak, akik hiányosan jelenítették meg a kötelező tartalmi elemeket a számlákon. Volt olyan számla, amelyen nem szerepelt a rezsicsökkentéssel megtakarított összeg mértéke.

A megyei fogyasztóvédelem és annak vezetője megkereste az elmúlt héten Bodó Imrét, a Szegedi Járási Hivatal vezetőjét, és arra kérte, hívja össze egy találkozóra a hivatal személyi állományát. A járási hivatal szakigazgatási szervei ugyanis a lehető legnagyobb ügyfélszámot produkálják a városban, náluk lecsapódnak olyan észrevételek, amelyek egyébként a fogyasztóvédelemnél is jelentkeznek. Ezért azt kérték tőlünk, magyarázza Bodó Imre, dolgozzunk össze, és segítsük a munkájukat a jövőben. „Amennyiben lakossági észrevétel és panasz jut el hozzánk, s abba kell segítenünk, hogy eligazítjuk a lakókat, akkor tegyük meg, hogy a fogyasztóvédelemhez irányítjuk őket – erről kapunk most eligazítást, hogyan járjunk el az ügyfelekkel kapcsolatban” – pontosított a járási hivatal vezetője.

Radnóti Zoltán vezető-főtanácsos arról beszélt, hogy a rezsicsökkentésről szóló kormányrendelet alapján van egy alaki része is a dolognak. El kellett végezniük egy számlakép-módosítást az egyetemes szolgáltatóknak. Ezzel kapcsolatban két vizsgálat indult az EDF DÉMÁSZ és a GDF SUEZ tömegszolgáltatók ellen. Mind a két esetben ugyanis eltéréseket találtak a számlakép-rendelethez képest, ezért mind a két vállalkozást megbírságolták, a DÉMÁSZ-t 3 millióra, a GDF SUEZ-t pedig 10 millióra. A határozatok még nem jogerősek, mind a két határozatot a szolgáltatók megfellebbezték. A rezsicsökkentés számszerű részét illetően mind a két szolgáltató ellen a fogyasztói bejelentések alapján indult eljárásokban egyetlen esetben sem állapították meg, hogy megsértették volna a 10 százalékos rezsicsökkentésre vonatkozó rendelkezéseket.

no images were found

Előző sztori

Hetvenöt kilogramm marihuánát találtak egy kamionban Röszkénél

Következő sztori

A jövő utazását rajzolták meg a szegedi iskolások