A színház novemberi műsora: Goethe után szabadon + FOTÓK

Cikkünk frissítése óta eltelt 8 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Sikeresen zárult az Armel operafesztivál, és rengeteg fiatalt vonzott az októberi 17-ei egyetemista nyílt nap is, melynek keretében az Egerek és emberek című darabra 251 jegyet adtak el, s ugyancsak telt házzal ment a SZESZ aznapi előadása is – tudtuk meg a színház novemberi műsoráról tartott sajtótájékoztatón.

Októberben, pontosabban már holnap, pénteken Csajkovszkij Diótörő című balettjét láthatja a közönség. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balettirodalom leggyakrabban játszott darabja lett. Juronics Tamás, a színház művészeti igazgatója elmondta, két akciót is szerveznek a darab kapcsán. Az előadásra érkező iskolások, óvodások szüleit felkérik arra, hozzák el a gyerekek megunt játékait. A társulat gyűjtést szervez, s karácsonyra szeretné kiosztani a nehéz sorsú, rászoruló gyerekeknek az összegyűlt ajándékokat.

A másik akció keretében december 1-jéig tartó rajzpályázatot hirdetnek iskolásoknak. A legjobb alkotások szerzői vadasparki belépőt, az iskola pedig egy nyomtatót nyerhet. Pénteken még egy bemutatóra készül a drámai tagozat, a Kisszínházban David Gieselmann Kolpert úr című vérbő komédiáját mutatják be 17 éves korhatárral.

„Ennél feketébb komédiát még nem írtak. David Gieselmann briliáns darabja nemcsak kifigurázza erőszak iránti lelkesedésünket – mely manapság számos film és dráma alapja -, de érdekes módon ki is elégíti azt. Ami nagyon tetszik a darabban az az, hogy egyszerre klasszikus és posztmodern: játszik a történetmesélés késleltetésével, miközben kulturális utalások sorát vonultatja fel. A holttestet rejtő ládát Gieselmann Hitchkock A kötél című filmjéből kölcsönözte. A vendégfogadó és a vendég házaspár ötletét Albee Nem félünk a farkastól című drámájából vette. A cselekmény véres kibontakozása pedig Tarantino Ponyvaregényét idézi. De Gieselmann sokkal több, mint jól képzett, divatos szerző. Valójában zaklatott moralista, aki ki meri mondani, hogy Németországban és másutt is létezik a nagyvárosi unalom, az érzelmi kiüresedettség” – írja a darabról a The Guardian.

November 16-án visszatérő vendégként Keresztes Attila rendezi a La Mancha lovagját, Cervantes regényének világsikerű musical változatát. A zenés színmű azt az alapkérdést feszegeti, vajon mindannyiunkban megvan–e a szándék a szépre, a jóra, a moralitásra, amelyek által aztán szebbé tehetjük az életünket. S ha megvan, mégis miért kell belehalni? A főbb szerepekben Szilágyi Annamáriát, Rácz Tibort, Gömöri Krisztiánt, az ötvenedik születésnapját a minap ünneplő Jakab Tamást láthatjuk.

A november 23-én debütáló A mundérvásárhelyi búcsú (Das Jahrmarktsfest zu Plundersweilern) című vásári komédiát két szerző is jegyzi: Johann Wolfgang von Goethe és Peter Hacks. A művet az ifjú Goethe kezdte el írni, de sohasem fejezte be. A 20. században Peter Hacks újra előveszi, de nem átírja, továbbírja, hanem újraértelmezi az alkotást. A Csiszár Imre által rendezett darabban mindössze 3 színész játszik, ők azonban legalább 20 szereplőt keltenek életre különböző mozgásszínházakra, bábszínházakra jellemző eszközökkel. Elrajzolt, stilizált figurákkal teli világ tárul a közönség elé, Borovics Tamásnak, Danis Lídiának és Pataki Ferencnek igazi kihívást és roppant nehéz feladatot jelent majd közel hozni a közönséghez ezt a tarka vásári forgatagot. A komédiát a Kisszínházban láthatja a nagyérdemű.

Előző sztori

Szegény gyerekeknek gyűjt játékot a szegedi balett-társulat

Következő sztori

Janics-ügy: nem "tiszta hülyeség" a magyar szövetség döntése (FRISSÍTVE)

Legutóbbi hasonló cikkek