Gazdaság

GVH: 10 millió forint bírság a Lidlnek

GVH: 10 millió forint bírság a Lidlnek

2011. június 28., kedd
GVH: 10 millió forint bírság a Lidlnek

Tízmillió forintra bírságolta a Lidl Magyarországot a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert megállapította: a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor akciós kiadványaiban a "6 éve a legjobb árak", illetve a "2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!" szlogent alkalmazta.

A GVH az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében hangsúlyozza: a bírság meghatározásánál figyelemmel volt arra, hogy a reklámújságokban a hirdetések több héten át jelentek meg, így a fogyasztók széles körét érték el, továbbá arra, hogy a karácsonyi és újévi időszakban jelentek meg a reklámok, amikor a vásárlás kiemelt fontosságú a fogyasztóknak. A Lidl 2010 november-decemberben között több akciós kiadványában "6 éve a legjobb árak!" szlogennel ösztönözte vásárlásra a fogyasztókat. A vállalkozás állítása szerint a szlogen kizárólag az üzletlánc saját üzleteiben kapható termékek áraira vonatkozott és nem hozható összefüggésbe a versenytársak termékeinek áraival - olvasható a közleményben. A versenyhivatal ugyanakkor megállapította, hogy a reklámújságok semmilyen olyan kitételt, utalást nem tartalmaztak, amely szerint a szlogen azt jelentené, hogy a szórólapon szereplő termékeket a Lidl saját áraihoz képest a legjobb áron vásárolhatják meg a fogyasztók az akció időtartama alatt. A GVH szerint a "legjobb árak" közlés üzenete egyértelműen arra utalt, hogy a vállalkozás valamennyi versenytársához képes a legalacsonyabb árakat alkalmazza. A Lidl ezenkívül 2010. december 30. és 2011. január 5. között akciós kiadványában a "2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!" szlogent szerepeltette, s ezzel arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy 2011-ben a Lidl Bt. alkalmazza a legjobb, legkedvezőbb árakat. A versenyhivatal, vizsgálata során megállapította, hogy a Lidl mindkét esetben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.