Írjon nekünk

Közélet

Sokat plázáznak, keveset olvasnak a fiatalok

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

A legismertebb zenelejátszó márkák a Samsung, a Philips, a Sony és a Panasonic. A ruhák körében a sport brandek a legnépszerűbbek, közülük is az Adidas és a Nike szerepelt a legjobban, több mint 95%-os ismertséggel. A „legtrendibb” szabadidős tevékenységek a „plázázás”, a sport és a szórakozóhelyekre járás. Az olvasási szokások elemzése alapján megállapítható, hogy a fiatalok egytizede olvas napi gyakorisággal. A levelezés, chatelés mellett nagyon sokan használják tanulásra, a tanulás támogatására az internetet, valamivel kisebb arányuk pedig a böngészés, játék és hírek olvasása érdekében kapcsolódik fel a világhálóra – derül ki az Ipsos először közzé tett F&F kutatássorozatából.

A 15-25 évesek körében végzett országos kutatás során több mint félezer fiatalt kérdezett meg az Ipsos. A 2011 első negyedévében lezajló személyes felmérés három témakörre terjedt ki: zenelejátszók, ruhamárkák, valamint a szabadidő-eltöltés különböző módjai.
A legismertebb zenelejátszó márkák a Samsung, a Philips, a Sony és a Panasonic. Ezekről tízből kilenc válaszadó hallott már. A fiatalok több, mint 60%-a ismeri az Apple és a Sanyo brandeket. Érdekes azonban, hogy míg az Apple-ről jóval kevesebben hallottak, mint az első négy márkáról, azok, akik ismerték, javarészt elsőként említették.
A négy legismertebb márkának nagyon hasonló az imázsa, a fiatalok nem igazán éreztek különbséget közöttük. Ezeket tartották a leginkább népszerű, jó minőségű márkáknak, amelyek megérik az árukat és megbízhatóak. Az Apple is hasonlóan jól szerepelt, ám jóval fiatalosabbnak, modernebbnek, drágábbnak tartják.
A megkérdezettek 8%-a kapott zenelejátszót tavaly karácsonyra, ezek leginkább Philips, Apple, Sony és Panasonic márkák voltak. A 20-25 évesek körében sokkal jellemzőbb volt, hogy a megajándékozott döntött a márkáról, mint a fiatalabbak (15-19 évesek) esetében.

A ruhamárkának minden tizedik esetben nem volt szerepe

Az F&F kutatássorozatról

Az Ipsos F&F kutatássorozata negyedévente közöl friss adatokat a fiatal felnőttek márkafogyasztási szokásairól, illetve tematikusan bemutatja ennek a fogyasztói csoportnak a viselkedését.

A ruhamárkák körében a sportmárkák a legismertebbek, közülük is az Adidas és a Nike szerepelt a legjobban, több mint 95%-os ismertséggel. Dobogós még a Levi’s, amelyről tízből kilenc fiatal hallott. A divatmárkák közül a Diesel, a Replay és a C&A brandekről hallottak a legtöbben.
A legismertebbek a legnépszerűbb, legmodernebb és a legfrissebb divatnak megfelelő márkák voltak. A Zarat és a Replay-t tartották a legdrágábbnak.
A fiatalok kétötöde kapott ruhaneműt tavaly karácsonykor ajándékba: főként Adidast és Nike-t, de szép számmal került Diesel, C&A és F&F ruha is a fa alá. A megajándékozottak több mint fele maga döntött a ruha márkájáról. Minden tizedik esetben a márka semmilyen szerepet sem játszott a ruha kiválasztásában, míg 13%-uknál az ajándékozó ismerte a megkérdezett márkapreferenciáját, azért döntött mellette.
A legnépszerűbb szabadidős tevékenységeknek a „plázázás”, a sportpályán való időtöltés és a szórakozóhelyekre járás számítanak. Átlagosan minden harmadik fiatal járt plázában vásárlás céljával az elmúlt hónapban, míg a sportpálya-látogatásnál csupán minden ötödik vallotta ugyanezt. Ezek mellett a mozi is gyakori időtöltésnek számít.

A pestiek többet olvasnak

A fiatalok egytizede olvas napi gyakorisággal, míg a legtöbben (minden harmadik) csak ritkán. Általában véve a Budapesten és nagyvárosokban élők többet bújják a könyveket, mint a kisebb településen élők. Nemek és életkor tekintetében nincs számottevő különbség a 15-25 éves fiatalok olvasási szokásai között.
Legtöbben szórakoztató irodalmat olvastak utoljára, második helyezettként a kötelező olvasmányok, tankönyvek szerepelnek a szépirodalommal holtversenyben. A lányok nagyobb arányban olvasnak szórakoztató irodalmat, a fiúkra pedig a tankönyvek olvasása jellemzőbb. A 15-19 évesek és 20-25 évesek között is nagy eltérések figyelhetőek meg: az előbbi korcsoport a tankönyvek, szépirodalom és a fantasy, sci-fi kategóriába sorolható könyveket olvassa rendszeresebben, a 20-25 évesek pedig a szórakoztató irodalmat kedvelik jobban.

A lányok többet e-maileznek, mint a fiúk

A fiatalok sok időt töltenek a számítógép előtt, 65%-uk naponta vagy naponta többször internetezik. Éles különbség a nagyvárosi és vidéki fiatalok között mutatkozik meg. Amíg a budapesti fiatalok háromnegyede internetezik naponta, addig a kisebb városokban élők valamivel több, mint feléről mondható el ugyanez.
A levelezés, chatelés mellett nagyon sokan használják tanulásra, a tanulás segítésére is az internetet, valamivel kisebb arányuk pedig a böngészés, játék és hírek olvasása érdekében kapcsolódik fel a világhálóra. Általánosságban a lányokról mondható el, hogy jobban szeretnek levelezni, mint a fiúk, akik inkább filmeket, zenét töltenek le szívesen vagy játszanak.

Közlekedés

2022-ig be kell fejezni a Szeged–Szabadka-vasútvonal felújítását

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Méghozzá azért, mert az engedélyezési tervek addig érvényesek.

Tovább olvasom

Hírzóna

Várják a jelentkezőket a szegedi Görgey Artúr Történelemversenyre

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Bánáti, délvidéki, partiumi csapatok is részt vesznek a vetélkedőn.

Tovább olvasom

Közélet

Viszlát, Szélkiáltó! – Elviszik a Szeged Plaza egykor forgó szobrát

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Letakarva várja a szobor, hogy visszavigyék alkotójához.

Tovább olvasom

Aktuál