Közélet

Az emberek csaknem fele távol maradna a politikától

Az emberek csaknem fele távol maradna a politikától

2011. április 20., szerda
Az emberek csaknem fele távol maradna a politikától

Az Ipsos áprilisi kutatása szerint a választók csaknem fele nem menne el szavazni, vagy tanácstalan lenne, hogy mely pártra adja le a voksát, ha most vasárnap lennének a választások. A Népszabadság szerdai számában megjelent összegzés szerint a Fideszre a választókorú népesség 26 százaléka szavazna, az MSZP-t 12 százalék támogatná. A Jobbikra a választók 8, az LMP-re pedig 4 százalék szavazna.

A biztos pártválasztók körében a Fidesz 54, az MSZP 20, a Jobbik 17, az LMP pedig 5 százalékon áll. A felmérés szerint a Fidesz támogatottsága a középrétegekben a legerősebb, de a fölött is az átlagosnál kedvezőbbek a párt pozíciói. "A nyugdíjukból élők, a munkaerőpiac rosszul fizetett állásaiba kényszerülők körében érzékeny veszteségeket szenvedett a kormánypárt" - írta a lap. Az előbbi csoportokban továbbra is a nagyobbik kormánypárt vezet, azonban a 60 év felettiek körében - a múlt hónaphoz hasonlóan - már csak a második helyen áll a szocialista párt mögött. Ebből a csoportból az MSZP-t 21, a Fideszt viszont csak 13 százalék támogatná - olvasható az összegzésben. Az Ipsos kutatása szerint a társadalmi rétegek többségében a Fidesz a legerősebb, az MSZP a második, a Jobbik pedig a harmadik. A 30 év alattiak közül viszont a Jobbikot kétszer annyian támogatják, mint az MSZP-t, az előbbi 12, az utóbbi pedig 6 százalékon áll. A budapestiek és a felsőfokú végzettségűek körében az LMP-re többen szavaznának, mint a Jobbikra. Az LMP-re a fővárosiak 8 százaléka, míg a Jobbikra csak fele ennyien, a választók négy százaléka voksolna. Az LMP-t a felsőfokú végzettségűek 12, a Jobbikot 5 százalékuk támogatná - közölte a Népszabadság. A lapban nem szerepel, hogy pontosan mikor, milyen módszerrel és hány ember megkérdezésével készült a közvélemény-kutatás.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.