Közélet

Fidesz: meddig tart még a közlekedési káosz?

Fidesz: meddig tart még a közlekedési káosz?

2010. február 12., péntek
Fidesz: meddig tart még a közlekedési káosz?
Sár, kátyúk, folyamatosan beduguló forgalom – egyelőre ennyi látszik a szegedi közlekedési nagyprojektből, holott a tervek szerint februárban már villamosnak kellene közlekednie az 1-es vonalon – hangzott el Hüvös László és Gyimesi László sajtótájékoztatóján. A fideszes képviselők elmondták, hogy a fővállalkozói feladatokat végző konzorcium egyik tagja – a szegedi baloldalhoz kötődő Szeviép-csoport egy cége – ellen a közelmúltban felszámolási eljárást kezdeményeztek. A városszerte tapasztalható forgalmi káosz mellett az emberek a közlekedési nagyprojektből mindössze azt tapasztalják, hogy állnak a munkálatok, holott az ütemezés szerint februárban el kellene indulnia az 1-es villamosnak – mondta el Hüvös László, a szegedi Fidesz-frakció vezetője. „Eddig úgy tűnt, a rossz munkaszervezés miatt nem látni dolgozó munkásokat a sínek mellett, most azonban kiderült: egyre több alvállalkozó van, aki nem hajlandó munkát vállalni a konzorciumnak.”

Vizsgálóbizottságot hozna létre a Fidesz

Gyimesi László, a párt szegedi elnöke kifejtette, komoly problémákat jelez, hogy az állami tulajdonú Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Zrt. kért felszámolást egy csaknem 120 milliós tartozás miatt a Szeviép Investment Befektetési és Vagyonkezelő Holding Kft.-vel szemben. „Ez a cég a villamosprojektet megvalósító Szeviép Zrt. egyik főrészvényese. Jogosan merülnek fel hát a kérdések: hová tűntek el a kormánypártok által eddig mintegy udvari beszállítóként kezelt Szeviép cégcsoport által a számtalan kormányzati beruházásra elnyert közpénzek, és mi okozta, hogy ezzel együtt ilyen anyagi helyzetbe juthatott a cég” – fogalmazott Gyimesi. A Fidesz-frakció vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi, amelynek azt kell megállapítania: képes-e egyáltalán a kivitelező befejezni a munkálatokat, illetve a késések és csúszások miatt az önkormányzatnak lesz-e lehetősége érvényesíteni kötbérigényeit a konzorciummal szemben. „Amennyiben a kormánypárti többség leszavazza a következő közgyűlésen az erre vonatkozó javaslatot, úgy egyértelműen bebizonyosodik, hogy a helyi szocialisták is falaznak a baloldal által pénzelt cégcsoportnak” – tette hozzá Hüvös.

Szentgyörgyi Pál politikai műbalhéról beszél

A Fidesz sajtótájékoztatójára közleményben reagált Szentgyörgyi Pál (MSZP) gazdasági alpolgármester. "A szegedi Fidesz most is igazolta Orbán Viktor azon kijelentését, mely szerint alkalmatlanságuk még a jobboldali szavazókat is a jelenlegi városvezetés támogatására készteti. Szeged város önkormányzata az elmúlt hat évben 283 közbeszerzési tendert bonyolított le, ebből a Szeviép Zrt. egyetlen egyet sem nyert. Ennyit arról, hogy a „baloldal által pénzelt” cégcsoportról lenne szó. A tömegközlekedési nagyprojekt nyílt európai közbeszerzési tenderén az uniós bíráló bizottság döntése értelmében az 1-es villamos rekonstrukcióját az A-Híd konzorcium végzi, melynek tagja a Szeviép Zrt. is. Az építkezés jelenleg is zajlik, az utóbbi hetek zord időjárására valótekintettel a kivitelező fedett helyen előkészítette a síneket a beépítésre, illetve közmű- és pályaépítést folytatott a tervezett jelzős körben. A szigorú uniós szabályoknak megfelelően a megrendelő önkormányzat már eddig is több, mint 200 millió forint kötbért vetett ki az indokolatlan csúszás miatt. A projekt finanszírozásával kapcsolatban eddig semmilyen akadály, fennakadás nem merült fel. A szegedi Fidesz pedig ismét a tények figyelmen kívül hagyásával kelt politikai műbalhét. Ez felelős ellenzékhez méltatlan magatartás, kormányra készülő erőnek pedig az alkalmatlanságát bizonyítja" - áll az alpolgármester nyilatkozatában.

A Szeviép még nem döntött

Az MTI próbálta elérni Baranyi Sándort, a Szeviép Zrt. igazgatóságának elnökét, de titkárságán azt közölték, még nem született döntés arról, reagálnak-e a Fidesz felvetéseire.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.