Gazdaság

Árvíz hátráltatja az M43-as autópályahíd építését + HANG

Árvíz hátráltatja az M43-as autópályahíd építését + HANG

2010. január 15., péntek
Árvíz hátráltatja az M43-as autópályahíd építését + HANG
A Tisza áradása hátráltatja az M43-as autópályahíd építését, a kivitelezők azonban mindent megtesznek, hogy az augusztus 31-i határidőre elkészüljenek a beruházással - mondta Gyöngyösi István építésvezető pénteken a helyszínen tartott terepbejáráson. Az építési tevékenység gyakorlatilag leállt, csak azokat a munkafolyamatokat tudják elvégezni, melyekhez nem kell földi kiszolgálás - tudatta az építésvezető. A Tisza elöntötte az árteret, ezért január 5-től ki kellett üríteni az építési területet: az anyagok, gépek, eszközök egy részét a folyón álló uszályokra, illetve az elkészült hídelemekre rakták, másik felét pedig elszállították - közölte a szakember. Gyöngyösi István elmondta, a hidrológiai előrejelzések szerint a Tisza a hétvégén már tetőzik, de elhúzódó apadásra kell számítani, így az árvíz előreláthatólag egy hónapos kiesést okoz. December végéig az ütemterveknek megfelelően haladt a kivitelezés, a híd jelenleg 60 százalékos készültségű. A hídszerkezet május végére, június elejére tervezett zárása csúszni fog. Ezt követően kezdődhetnek el majd a mintegy két hónapig tartó befejező munkák: a dilatációs szerkezetek elkészítése, a szegélyek, korlátok építése, a szigetelés és aszfaltozás. Európa első, kiemelt kábeles hídjának jobb ártéri íve 374, meder íve 370, bal ártéri íve pedig 52 méter lesz. A hídpályát 1200-1300 milliméteres átmérőjű, 37-48 méter magas cölöpök tartják. M43-as autópálya Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres szakasza, valamint a Maros-parti várost elkerülő kétszer egysávos út 61,1 milliárd forintból készül el, s a beruházási költségek 67 százalékát az Európai Unió támogatása fedezi. Az M43-as autópálya a régi 5-ös utat a 47-es úttal összekötő 6,7 kilométeres szakaszából az első - a 4519-es jelű útig tartó - ütemnek a módosított határidő szerint március 31-ig, a második ütemnek augusztus 31-ig kell teljesen elkészülnie. A többi autópálya szakasz, a híd és a Makót elkerülő út átadási határideje szintén augusztus 31.
Hallgassa meg Gyöngyösi István, a Hídépítő Zrt. építésvezetőjével készített hanganyagunkat!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.