Közélet

Fidesz: Elég a közpénzből finanszírozott pártkampányból!

Fidesz: Elég a közpénzből finanszírozott pártkampányból!

2009. május 17., vasárnap
Fidesz: Elég a közpénzből finanszírozott pártkampányból!

A Fidesz arra szólította fel Bajnai Gordon kormányát és annak intézményeit, hogy állítsanak le minden közpénzből finanszírozott pártkampányt – adott hírt az ellenzéki párt sajtótájékoztatóján elhangzottakról a Magyar Nemzet. A Fidesz által szorgalmazott olcsó és rövid európai parlamenti (EP) választási kampány érdekében kidolgozott javaslatokról a parlamenti pártok nem tudtak megállapodni.

Nyitrai Zsolt,

a Fidesz operatív igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az általuk kezdeményezett, öt pontban megfogalmazott szakmai javaslatokat valószínűleg éppen a közpénzekből folytatott kormánykampány megállításáról szóló, ún. „kormánystop” kitétel miatt nem fogadták el a Parlamentben. Ez a pont azt célozza, hogy választási kampány idején a kormány és szervei, illetve állami részvétellel működő cégek ne jelentethessenek meg saját tevékenységükről és eredményeikről szóló hirdetéseket, valamint ne adhassanak ki ún. „tájékoztató kiadványokat”. Az ellenzéki javaslatok további elemei: a kampányszámla bevezetése, az EP-választás előtt legfeljebb 30 napos kampány, a hirdetési felületek közül a kereskedelmi médiumok kihagyása, illetve az EP-kampányra költhető összeg 100 millió forintban való meghatározása. Ezzel szemben Nyitrai szerint a Bajnai-kormány most is közpénzből folytat pártkampányt. A politikus szerint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) 100 millió forintnál többe kerülő propagandája „hazug reklámkampány”, mivel a munkahelyek megvédéséről és az európai uniós források kiváló hazai felhasználásáról szól, ezzel szemben pedig félmilliónál is több munkanélküli van Magyarországon, az uniós forrásoknak pedig csak 4 százalékát tudta lehívni a kormány.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.