1956 évfordulóján arra is emlékezünk, hogy elődeink megharcolták nemes küzdelmükkel a nemeket, azaz, hogy milyen országban nem akarnak élni. A mostani generációnak az igeneket kell kimondania, ez 2008-ban Szegeden az építkezés – mondta ünnepi beszédében a felújított Anna-kúti közúti csomópont átadásán Szeged város polgármestere.
Botka László (MSZP) kifejtette: hat éve csak remény volt, hogy a csonka M5-ös autópálya a határig ér majd, most pedig már a második épül; az M43-as munkálatai jó ütemben haladnak a román határ felé. Csak vágy volt, hogy új hídja lesz a Tiszának, és most az Északi híd a cölöpözéshez ért, sőt két nappal ezelőtt a román-magyar kormányülésen tervvé lépett elő egy következő híd, a Szeged-Temesvár vasútvonal kialakításával. A városban nyolcvan iskola és óvoda szépült meg.
Felújították és új funkciót kapott a szecessziós remek, a Reök-palota, ami kulturális fellegvárrá lépett elő. Az ország legsikeresebb panelprogramját tudhatja magáénak a város, tizennyolcezer otthon szépült és szépül meg. A dél-alföldi településen volt az ország első teljes városrész rekonstrukciója. Szegeddel nem csak lakosai, de a turisták is elégedettek, hisz számuk az utóbbi időben megduplázódott, és ez remélhetőleg tovább nő majd a jövő év végére elkészülő Napfényfürdőnek köszönhetően. Végül a fejlődést Európa-díjjal jutalmazták, ezzel a város egyedüliként került be ebbe az exkluzív klubba az országból.
A huszonkilenc milliárd forintból megvalósuló elektromos tömegközlekedés-fejlesztési projekt első állomása a csütörtökön átadott csomópont, ami bizonyíték arra, hogy ami most kellemetlenség, holnap öröm – tette hozzá a város első embere.
A projekt keretében teljesen új villamos-pályaszerkezetet építettek, ezzel az utazás kényelmesebb, és csendesebb lett. A beruházás a villanyoszlopok, a világítás cseréjével és fejlesztésével, valamint a csomópontban levő útburkolat aszfaltjának javításával zárult.
A fejlesztési projekt elsődleges céljáról a városfejlesztési alpolgármester, Nagy Sándor korábban az MTI-nek azt mondta: a legfontosabb, hogy megállítsák a közösségi közlekedést használók arányának éves szinten 1-2 százalékos csökkenését. Ezért a trolibusz- és villamos-vonalak felújításával és bővítésével, új járművek beszerzésével, a háttér infrastruktúra javításával elsősorban a sűrűn lakott területeken kívánnak minőségi javulást elérni a közösségi közlekedésben.
A teljes projekt befejezése 2011 végére várható. Addigra 4,8 kilométernyi új villamos pálya épül Szegeden, 18,3 kilométer vágányt újítanak fel, a trolibusz-hálózat pedig 3,7 kilométerrel lesz hosszabb. Kilenc új alacsony padlós villamost és tíz korszerű trolibuszt vásárolnak. Hat csomópont épül át, a végállomások közelében pedig, kerékpártárolókat alakítanak ki.