Írjon nekünk

Gazdaság

Szolid káosz és felüljárók a belvárosban

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/vargaivan.jpg

Megjelent:

Fotók: Gémes Sándor

A kresztáblákat figyelembe vevő nem gyalogosan közlekedők még csak-csak boldogulnak: kicsit lassabban, bizonytalanabbul, a rutint mellőzve keresik, hogy merre-meddig az új közlekedési rend az Anna-kúti, átépítésre váró csomópontban. De a tömegközlekedést választani kívánó gyalogosok csak tekergetik a fejüket, hová tűnt a megszokott megálló, őket semmilyen információ nem igazítja útba.

Hétfőn este még semmi nem utalt arra, hogy itt kedden reggel hat órától jelentősen megváltozik a helyzet. Az SZKT-nál azt mondják, nem akarták “megzavarni a forgalmat” ilyesmivel. Aztán éjjel cselekedtek, az Anna-kút környékén kihelyezték a forgalmi rend változásra vonatkozó közlekedési táblákat. A reggel munkába tartó gépkocsivetetők – láthatóan – egy számukra ismeretlen közlekedési rendű, idegen városközpontban érezhették magukat. A járműforgalom eleve mérsékeltebb volt, vélhetően, aki tudta, kihagyta a környéket a megszokott útvonalából.

Nem így a tömegközlekedést választani óhajtó gyalogosok, akik egymást megállítva kérdezősködtek, hogy akkor most mi is a helyzet, hol az új megálló. Elkelt volna egy-két molinó vagy megállítótábla. Az útbaigazításról valahogyan megfeledkezett a Szegedi Közlekedési Társaság. A villamosmegállóban hiába keresett az ember tájékoztatást, a menetrendi táblákat leszerelték, az építési területre amúgy sem tanácsos besétálni. A szegediek még csak-csak feltalálják magukat, de a klinikára igyekvő vidékiek vagy a belvárosban éjszakázó külföldiek (igen, kell idegen nyelvű tájékoztatás is!) bizony elveszettnek érezhették magukat.

És most nem lehet azzal jönni, hogy tessék újságot olvasni, tévét nézni, rádiót hallgatni! Megkockáztatom, hogy ez esetben egy, az egész városra kiterjedő szórólapozás nem ártott volna meg senkinek, talán a tudnivalókkal, térképpel ellátott fecnik nem landoltak volna azonnal a szemetesekben, mint a “Szegedi Tükör”, mely – ugyan egy egész oldalon próbálkozik meg a tájékoztatással – propagandakiadványként gyakran végzi ott olvasatlanul. A bérletpénztáraknál lehetett ugyan eddig találni tájékoztató anyagokat, s osztogatott szórólappal is találkoztuk, ám az a “Tisztelt Gépjárművezetők!” megszólítást tartalmazta. Úgy tűnik, a tömegközlekedési projekt kivitelezői sajátos módon mindenre, csak a tömegközlekedőkre nem figyeltek kommunikációjuk előkészítésekor…

A tájékoztatásra amúgy adott a pénz a projekt költségvetésében, még honlapja is van a történetnek, ahol amellett, hogy elmagyarázzák az egyszerű halandónak, miért is jó ez neki, még kimerítően és naprakészen tájékoztatják is. (Itt tudtuk meg, hogy a kényszerűen megszakított utazásunkat átszálláskor hogyan folytathatjuk ugyanazzal a vonaljeggyel, bizonyos viszonylatokban: a szelvény másik végét is lyukasztanunk kell!)

Több PR, kevesebb tájékoztatás, két felüljáró Szegeden

Visszatérve a projekthonlaphoz, ahol szinte minden információt megtalálhat az érdeklődő: honnan lehet tudni hol, milyen címen keressük? Szeged város mosolygós Botka díszítette honlapján ugyanis semmilyen erre utaló nyomot nem leltünk. (“Építse Szegedet javaslataival!” – javallják e helyett a főoldalon.) A “Szegedi Tükörben” sem közölték a linket…

Mi is annyit tehettünk, hogy kikutattuk az Új pályán elnevezésű weboldal hollétét, és itt a link mögött megosztjuk azt olvasóinkkal.

Néhány utastájékoztató paraván, útbaigazító tábla – több nyelven – elvárható lett volna egy ilyen nagy projekt bevezetésekor, de bízzunk benne, ami késik, nem múlik. Különben egész nyáron, a turistaszezonban marad a “szolid” tömegközlekedési káosz Szegeden.

Ami az Anna-kút környéki jelentős gyalogosforgalmat illeti, kedden még akadálytalanul sétálhatunk a megszokott átkelőknél, hiszen ezen a napon csupán a felsővezetékek leszerelése zajlik. Nagy dolgok vannak azonban készülőben: két gyalogos-felüljáró épül szerdára – tudtuk meg a helyszínen -, melyek a vasbolttól (Brukner) ívelnek át az Anna-kifolyóhoz, illetve onnan a postapalotához. Tehát a gyalogosforgalom “akadálymentes” lesz az átépítés ideje alatt is, mi több: fentről jobban szemmel lehet majd tartani az alanti munkák alakulását.

# Kiegészítésként:
Időközben a helyszín megváltozott: a munkaterületet műanyag hálóval kerítették körbe, átjárást csupán a vasbolt (Brukner) – postapalota között hagytak: aki nem ebben az irányban kelne át, az kerülhet. “Felüljáróból” is csak egy épül csütörtöktől. De akinek tériszonya van, ne féljen, nem lesz túl magas, épp csak annyira emelik el a talajszinttől, hogy a munkálatokat el lehessen végezni.

Egyetem

Ipari kihívásokra adtak választ az SZTE hallgatói

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/vargaivan.jpg

Megjelent:

Szerző:

A Demola Demo Day elnevezésű eseményen mutatták be a különböző ipari kihívásokra adott innovatív megoldásaikat a programban részt vevő SZTE-s hallgatók. A 4 csapat 8 héten át dolgozott két ipari esettanulmányon, amelyet a program zárásaként az SZTE központi épület dísztermében mutattak be az ipari partnereknek.

Tovább olvasom

Hírzóna

A Gazdasági Versenyhivatal 1,2 milliárd forintra büntette a Facebookot

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/vargaivan.jpg

Megjelent:

Szerző:

A cég jogsértést követett el, amikor ingyenesként hirdette szolgáltatását nyitóoldalán és súgóközpontjában.

Tovább olvasom

Gazdaság

27 milliárd forintos kötvénykibocsátást hajt végre a Pick Szeged

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/vargaivan.jpg

Megjelent:

Szerző:

A kötvény lejárata 2029. december 6.

Tovább olvasom

Aktuál