Az LMP visszacsábítaná a tömegközlekedési eszközökre a szegedieket

2016. február 11., csütörtök • Cikk nyomtatása • Küldés e-mailben
Fotó: Gémes Sándor

kettes_villamos14_gs

A probléma megoldását a bérletárak radikális csökkentésében látják. Ma gyakran egy ember számára is olcsóbb az autó, mint a villamos.

“Szegeden egyértelműen csökkent az utóbbi években a tömegközlekedést használók száma, amire a városvezetés a bérletárak növelésével és járatritkításokkal válaszolt” – mondta Sarlós Ferenc fizikus, a Lehet Más a Politika aktivistája, aki szerint ez egy ördögi kör, mert az önkormányzat reakciói miatt még kevesebben használják a közösségi közlekedést, s végül csak néhány fővonal marad meg. Ezzel párhuzamosan nő a gépkocsiba ülők száma, ami terheli a környezetet, szmog kialakulásához vezet és rongálja az utakat.

“Úgy gondoljuk, hogy első lépésként a bérletárakon kell változtatnunk. Ugyanis olyan drágák a szegedi helyi bérletek, hogy akár egy főnek is megéri autóba ülnie!” – mutatott rá a fizikus. Húszszázalékos bérletárcsökkenés számításaik szerint megállítaná ezt a folyamatot, amennyiben pedig a jelenlegi ár ötven százalékárért adnák a bérletet, akkor megfordítható lenne a trend, mert ez utóbbi esetben anyagilag nem érné meg a gépkocsi használata, csak azok szállnának autóba, akik egyébként sem vennék igénybe a közösségi közlekedést.

Az LMP megvizsgálta a SZKT jegybevételeit, s arra jutottak, hogy 450-500 milliós bevételcsökkenést jelentene a cégnek, ha a felére csökkentenék a bérletárakat (a jegyárak változatlanul hagyása mellett), amely kiesés valójában ennél kisebb mértékű lenne a visszatérő utasok miatt. E cél eléréséhez azt javasolja az LMP módosító indítványában, hogy a villamosközlekedés elektromos hálózatát oly módon alakítsák át, hogy a járművek fékezésekor keletkező elektromos energiát vissza tudják táplálni az elektromos hálózatba. Számításaik szerint ezzel évente 150-200 millió forintot spórolhatna az SZKT a villanyszámláján, s ebből húszszázalékos bérletárcsökkentést lehetne végrehajtani. Sarlós Ferenc kiemelte, ha elfogadják a javaslatukat, s valóban erre a célra költik az így megmaradt pénzt, akkor további javaslatokat nyújtanak be, hogy elérhessék a kívánt kedvezményes bérletárakat.

A helyi tömegközlekedést igénybe vevők számának csökkenése, illetve a növekvő árak ellen tenne a szegedi LMP – KLIKK: http://szegedma.hu/?p=608633

Közzétette: Szegedma Hírportál – 2016. február 11.

Ugrás az oldal tetejére

Hozzászólások

Eddig 11 hozzászólás érkezett.

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.

A SZEGEDma.hu tekintettel van a személyiségi jogokra, elutasítja a gyűlöletkeltést és az uszítást. Kérjük, tegyen így Ön is, hiszen a hozzászólást saját felelősségére írja!
Ön a(z) 54.166.250.213 IP címről szól hozzá.

  • 11. elektromosos hozzászólt ekkor: 2016. február 13., szombat, 20:33
    Válaszolok

    most akkor köll az ÁRAM, vagy nem?

  • 10. np-dovapapa hozzászólt ekkor: 2016. február 12., péntek, 15:48
    Válaszolok

    Arra, hogy mit akar az L.M.P. meg a város lakossága, nagy ívben tesz a N.S. vörös alpolgármester!

  • 9. Vöcsök hozzászólt ekkor: 2016. február 12., péntek, 07:42
  • 8. elektromosos hozzászólt ekkor: 2016. február 12., péntek, 02:15
    Válaszolok

    a villamosos kép hogy készült? mindkettő rókus felé tart?

  • 7. elektromosos hozzászólt ekkor: 2016. február 12., péntek, 02:09
    Válaszolok

    röviden: amit a fékezéskor visszatermel a villamos, azt már rögtön el is használja az éppen gyorsító másik jármű
    Tehát az így nyert energia a legolcsóbb a démász felé vissza-oda táplálásnál. Mert ha sikerülne is a diódákon (ami egyirányúsít) visszatáplálni, akkor megint csak vételezni kellene a démász tól drágábban, nem pedig a visszatáplálási áron….ÉRTI VALAKI ? már a kérdést is felesleges volt feltenni illetve 100 milkás értékeket kihozni……vagy vödörben gondolta az lmp visszahordani az áramot?

  • 6. tarjáni hozzászólt ekkor: 2016. február 11., csütörtök, 20:19
    Válaszolok

    majd ha fele annyi lesz a bérlet. Szeged egy lepukkant város és mindennek az ára csillagászati.

  • 5. cinikus hozzászólt ekkor: 2016. február 11., csütörtök, 15:54
    Válaszolok

    Örömmel tölt el, hogy már a negyedik hozzászólásra sikerült valakinek a Botkát fikázni!

  • 4. vörös sarc hozzászólt ekkor: 2016. február 11., csütörtök, 14:43
    Válaszolok

    A megoldást a bérletárak radikális csökkentésében látják. Ma gyakran egy ember számára is olcsóbb az autó, mint a villamos.
    - Az autó parkolása viszont eszméletlenül drága mindenkinek, akinek Botka nem osztogat haveri bérletet.

  • 3. Sarlós Ferenc hozzászólt ekkor: 2016. február 11., csütörtök, 14:17
    Válaszolok

    Kedves FGM!

    Örülök, hogy legalább abban egyetértünk, hogy ez egy kezelendő probléma. A tömegközlekedés több forrásból is táplálkozik, nem csak a jegy és bérleteladásokból van bevétel, amihez még hozzájön az állami és városi támogatás is. Mi csak annyit mondunk, hogy az elért költségmegtakarításokat nem prénium osztásra vagy csindatrattára kell költeni, hanem a bérletárban érvényesíteni.

    Üdvözlettel: Sarlós Ferenc

  • 2. FGM hozzászólt ekkor: 2016. február 11., csütörtök, 12:49
    Válaszolok

    1. freemano

    Lemaradtunk valamiről koma? Mi az, hogy nem a Fideszt véded? Mégis szerinted a tömközl. tarifákat ki határozza meg? Az önkormányzat, abban meg most MSZP-DK-Együttes stbs. többség van. Hogy jön ide a Fidesz?

    Amúgy meg Sarlósnak igaza van abban, hogy ez egy ördögi kör és az általa felvetett probléma valós, csak a megoldási javaslatuk egy vicc. Néhány éve a teljes helyi közlekedés kötlségei 7 milliárd forintot tettek ki, gondolom az összeg azóta növekedett is még ha nem is sokkal hála az olcsó energiaáraknak, meg a járatritkításoknak, de önmagában az SZKT villanyáram költsége a teljes összegnek akkor is kicsi talán 5% körüli értékét tették ki.

  • 1. freemano hozzászólt ekkor: 2016. február 11., csütörtök, 12:10
    Válaszolok

    Ez az LMP nevű mókusörs megint okoskodik…. tényleg szánalmasak… Nem a fideszt védem, de ez a párt a vicckategóriát sem éri el… ha országos szinten tovább nyomják a hülyeségeiket parlamentbe se fogna bekerülni…

Ugrás az oldal tetejére