„A fideszes megyei önkormányzat tízmilliókat tol talicskával a fideszes volt polgármesterjelölt, jelenleg is önkormányzati képviselő
Oláh János
cégébe, közpénzeket magánzsebbe. Ezeket a forrásokat arra használják fel, hogy fideszes propagandakiadványt készítsenek belőle” – jelentette ki
Kozma József
, a Csongrád Megyei Közgyűlés MSZP – SZDSZ-frakciójának vezetője szerdai sajtótájékoztatóján. Kozma vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi a megyén, továbbá azt mondta: feljelentést tesznek a közbeszerzési törvény megsértése miatt. A szocialista országgyűlési képviselő tiltott pártfinanszírozást sejt a Déli Szó havilap kiadásának hátterében.
„Mivel Kozma József megtámadott bennünket, a jó hírnév megsértése miatt pert indítok ellene,
Botka László
MSZP-s polgármester ellen pedig felbujtóként tesz feljelentést a megye” – jelentette ki
Magyar Anna
. A közgyűlési elnök szerint most fokozott a politikai hangulat, mivel közeleg a Zuschlag-per eredményhirdetése, és „úgy néz ki, alakul az MSZP-s börtönválogatott”, ennek pedig Kozma József a szóvivője. Mint elmondta, a Csongrád Megyei Önkormányzat egyetlen fillért sem költ pártpropagandára. „Kozma József megyei képviselő Botka László MSZP-s polgármester utasítására berontott a Megyeszolgálat Kft.-hez, és szerződésbe kért betekintést, amit a törvények is engednek, így természetesen meg is tehette, de csak bizonyos számok érdekelték a tények helyett” – fogalmazott az elnök.
Magyar Anna elmondta, a Csongrád Megyei Önkormányzat egy lakos tájékoztatására 181 forintot költ évente, míg becsléseik szerint Botka László 2587 forintot fordít ugyanezen célra. „Mi a tájékoztatási kötelezettségünk teszünk eleget ezzel a 181 forintos összeggel, amibe beleszámítandóak a rendezvényeink hirdetései is” – hangsúlyozta Magyar Anna hozzátéve, hogy „ezzel szemben az MSZP-s Botka László és a Zuschlag-ügyben érintett
Ujhelyi István
félmilliárd forintot költenek saját maguk és az MSZP minősíthetetlen teljesítményének fényezésére”. Hozzátette, hogy amennyiben Kozma József képviselőt a tények érdekelték volna, megtudhatta volna, hogy amint a közbeszerzési értékhatárt elérte az újság megjelentetésének költsége, akkor a hivatal részéről azonnal intézkedtek a közbeszerzés kiírásáról. Botka László az MTI-nek úgy reagált: „A szegedi önkormányzat költségvetéséhez viszonyítva nyolcadannyit költ kommunikációra, mint a Csongrád Megyei Önkormányzat. A 17 milliárd forintos éves költségvetésű Csongrád Megyei Önkormányzat 162 millió forintot, büdzséje 1 százalékát fordítja kommunikációs célokra. Szeged négyszer nagyobb, 68 milliárd forintos költségvetéséből feleennyit, csupán 83 milliót szán erre”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.