Sokakban felmerült a kérdés, hogy miért nem Szegedre települ a leendő Mercedes-gyár? Botka László polgármester szerint mindezért elsősorban a hiányzó műszaki felsőoktatás okolható, és különben is: „Szeged pénzügyi szolgáltató és egészségügyi központ, ezért érdeklődnek a város iránt gyógyszeripari cégek, ezért jönnének, jönnek ide az informatikai ipar reprezentánsai". Lehet, hogy csak nekem nem tűnt fel ez a temérdek befektető?
A Daimler-Benz múlt héten szerdán jelentette be, hogy Kecskeméten építi fel új Mercedes-gyárát. A 200 milliárd forintos beruházással közvetlenül 2500 új munkahelyet hoznak létre, azonban Garamhegyi Ábel szakállamtitkár szerint ez a beszállítók révén, közvetve tízezerre is bővülhet. Amióta a német cég bejelentése megtörtént, boldog-boldogtalan azt elemzi, hogy vajon mekkora hatással lehet mindez a szűkebb és a tágabb környezet gazdasági életére. Milyen hasznot húzhat Szeged és a megye gazdasága a közeli hatalmas gyártókapacitásból? Valamennyit biztosan. Azonban tudni kell, hogy a 350 hektáros területnek egyelőre csak egy részét építi be a Daimler, első körös beszállítóinak hagyja a többit. A második körben érkező beszállítókból azonban talán már Csongrád megye és Szeged is profitálhat. Talán... Sokakban felmerült a kérdés, hogy miért nem Szegedre települ a leendő Mercedes-gyár? Botka László polgármester szerint mindezért elsősorban a hiányzó műszaki felsőoktatás okolható, és különben is: „Szeged pénzügyi szolgáltató és egészségügyi központ, ezért érdeklődnek a város iránt gyógyszeripari cégek, ezért jönnének, jönnek ide az informatikai ipar reprezentánsai". Lehet, hogy csak nekem nem tűnt fel ez a temérdek befektető? Mindenesetre az elmúlt években tapasztalatai szerint a fiatal diplomások - legyen szó bármilyen szakterületről - a totális kilátástalanság miatt szinte menekülnek a városból. Pedig hallottuk már sokszor az ígéreteket. Gondolom (remélem) mindenki emlékszik arra, amikor a helyi városvezetés minden adandó alkalommal elmondta: amint elkészül az autópálya, megérkeznek a befektetők is. Nos, az autópálya már jó ideje elérte Szegedet, de a nagy cégek mégis mindig máshol - jelen esetben Kecskeméten - telepednek le. És akkor még nem ejtettünk szót a Biopolisz-programról... Az ígéretekkel tehát tele a padlás. De Botka polgármester nem adja fel, szerinte az M43-asnál lévő mintegy 100 hektáros területen technológiai ipari parkot lehet létrehozni: a profilban legnagyobbnak számító európai cég tanúsít iránta komoly érdeklődést. Megint a régi nóta: még egy kicsit várjunk, és jobb lesz. Aztán ahogyan múlik az idő, rájövünk, dehogy lesz jobb, sőt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.