Ha már a könyöködön jön ki bármelyik karácsonyi szám, nem az ízléseddel van gond, tudományos magyarázata van a kínszenvedésednek. De előtte vessük be magunkat az öt valaha született legborzasztóbb karácsonyi számba!
A legborzasztóbb ezzel a számmal kapcsolatban, hogy gyakorlatilag összeforrt a karácsonyi ünnepléssel Magyarországon. A giccses, de legalább is elcsépelt szöveg üzenete, hogy szeressük egymást az év többi 362 napján is, de őszintén kinek van energiája mindenkit szeretni egész évben? Arról nem is beszélve, hogy a refrénben megvalósított vinnyogás hatására kétszer is meggondolja magát a kis Jézus, hogy megszülessen…
Az idegesítő karácsonyi slágerek listájáról elengedhetetlen az egyik legnépszerűbb szezonális dal. George Michael fantasztikus énekes, talán nem véletlen, hogy éppen ő jegyzi mindenidők egyik legagyonhallgatottabb ünnepi szerzeményét, ami miatt az egyik legidegesítőbbnek járó díjat is évente bezsebeli. Ennél egy irritálóbb változata van, Ariana Grande ugyanis 2013-ban döntött úgy, hogy mi lenne, ha sokkal fröccsöntöttebb változatot alkotna és óriási sikerrel járt, viszont az Magyarországon nem vetette meg a lábát, így arra sem érdemes, hogy túl sokáig foglalkozzunk vele.
A figyelmetlenek még talán ártatlan kis karácsonyi dalocskaként is elkönyvelheti ezt a számot, de a refrénben pont az egyik legijesztőbb ígérettel – vagy éppen fenyegetéssel? – élnek a hallgató felé. „Fehér karácsony / száz csillag ég / Bárhol a földön e dallam elkísér / Minket elkísér” – ha ez tényleg így van, akkor Dobrádi Ákos az utcába se tegye be a lábát, ahol mi karácsonyozunk. Állítsuk meg a Fehér karácsonyt!
Az egyetlen pozitívuma ennek a dalnak, hogy az Igazából szerelem című kiváló karácsonyi filmben szerepelt. Bármennyire is törjük a fejünket rajta, nem tudunk bármi más jót elmondani róla, hiszen annyira sokszor hallottuk már, hogy egyfajta statikus zajként észleli az agyunk Mariah Carey borzalmas művét. Bárki is ihlette ezt a dalt, csak abban bízhatunk, annyit reagált az énekesnőnek: megkaphatsz, csak ezt a szart ne halljam többé – mai napig szenvedünk mindannyian Mariah Carey döntése nyomán.
Emlékszel még a Telenor három évvel ezelőtti karácsonyi kampányára? Ha igen, biztos gyógyíthatatlanul mély nyomot hagyott benned is
maníros és gagyi feldolgozása. Nem tudjuk, hogy milyen indíttatásból merült fel a kreatív munkatársakban, hogy ezzel az ünnepek előtt be lehet bikázni az eladásokat, minden esetre még Facebookon is aktivizálták magukat a felhasználók és Egymilliárdan a Telenor reklám ellen néven indítottak mozgalmi oldalt. A partizán akciónak végül nem kellett sikerrel járnia, hiszen az ünnepek után nagyon gyorsan abba hagyták a reklám sugárzását, ami önmagában Nobel-békedíjat érdemelt volna abban az évben.
Pont azért, mert ismétlődnek! Bárhová megyünk, ugyanazokat a dalokat és hangokat halljuk, ami miatt az agyunk „telítődik” – állítja Linda Blair klinikai szakpszichológus. Ezt az is fokozza, ha valaki alapból stresszes anyagi, családi vagy munkaügyi dolgok miatt. Ezt viszont pofon egyszerűen meg lehet előzni: változatos zenéket kell hallgatni és lehetőleg mérsékelt hangerővel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.