Szeged

Nem múlt el nyomtalanul a pótlóbuszoztatás az állomásnál

Nem múlt el nyomtalanul a pótlóbuszoztatás az állomásnál

A vasútállomás körüli felújítás kaotikus heteket hozott a szegedi tömegközlekedésben. A projekt a Versenyképes Járások keretein belül kormányzati pénzből valósulhatott meg.

Juhász Viktor
4 órája
Fotó: Olvasói fotó
Nem múlt el nyomtalanul a pótlóbuszoztatás az állomásnál

Hosszú hetek után helyreállt a rend a szegedi tömegközlekedésben, a vasútállomás körüli villamospálya-felújítás befejeztével. Miközben a város fellélegzett, érdemes visszatekinteni a Bánomkert sorra, ami a felújítás nem várt áldozatává vált. A Bánomkert a városvezetés által amúgy is elhanyagolt területnek számít, így a megnövekedett forgalommal járó terhelés komoly kihívás elé állította a környék lakóit és a természeti környezetet.

Méretes olajfoltok csúfítják a Bánomkert sor útfelületeit
Méretes olajfoltok csúfítják a Bánomkert sor útfelületeit

Közlekedési káosz és a Bánomkert-sors

A vasútállomás környékének felújítása komoly közlekedési fennakadásokat okozott. A módosított buszjáratok, köztük a 20-as busz is, új útvonalra kerültek, ami nem mindig volt ideális. A szűk Borbás utca például balesetveszélyes helyzeteket teremtett, de talán a legnagyobb terhelést a Bánomkert sor kapta.

A Bánomkert soron a buszforgalom jelentős mértékben megnőtt, ami nem csupán a lakók nyugalmát zavarta meg, hanem a helyi ökológiára is negatív hatással volt. 

Olvasói beszámolók szerint a járművek forgalma olyan mértékűvé vált, hogy a megállók hiánya miatt a buszok utasai a zöld felületeken szálltak le, ami a fű kiszáradásához vezetett. Ezen túlmenően, a járművekből csöpögő olajfoltok is megjelentek az út mentén, ami rámutatott a járműpark elöregedésére és a környezetszennyezés problémájára.

 

A tájékoztatás hiányosságai és az együttműködés kudarca

A helyzetet tovább rontotta a hiányos és koordinálatlan tájékoztatás. Az utasok és a sajtó is panaszkodott, hogy az önkormányzati SZKT és az állami Volánbusz közötti kommunikáció nem volt zökkenőmentes, ami információhiányt eredményezett. A város hivatalos csatornái nem nyújtottak elegendő részletet a módosításokról, ami a Bánomkert sor lakóit is nehéz helyzetbe hozta, hiszen hirtelen kellett alkalmazkodniuk a megnövekedett forgalomhoz.

A felújítás ideje alatt, a terelés forgalmi káoszt és balesetveszélyes helyzeteket eredményezett Alsóvároson:

Tanulságok a jövőre nézve

A Bánomkert sor esete jól példázza, hogy egy nagyobb volumenű felújítás során nem csupán a főbb útvonalakra kell figyelmet fordítani, hanem a terelőutak forgalmának és az ott élő emberek életminőségének biztosítására is. 

A szűk utcák, az elöregedett buszok és a koordinálatlan kommunikáció együttesen olyan helyzetet teremtettek, amelynek a káros hatásai nem csupán a közlekedésre, hanem a környezetre és a lakosok mindennapjaira is kiterjedtek. 

Remélhetőleg a jövőben a városvezetés jobban kommunikál a közlekedési vállalatok felé, hogy összehangolják a munkájukat, és az eleve alkalmatlannak tűnő utcákat megóvják attól, az esethez hasonló "mellékutcás-főutas" forgatókönyv alakuljon.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.