Szeged

„Szeged ennél jobb tömegközlekedést érdemel”

„Szeged ennél jobb tömegközlekedést érdemel”

A minőségi szolgáltatást hiányolják a legtöbben

Kibédi Péter
6 órája
„Szeged ennél jobb tömegközlekedést érdemel”

A szegedi tömegközlekedés miatt évek óta háborognak a város lakói, vagy az ide dolgozni, tanulni, kirándulni érkezők. Az elmúlt napokban a közösségi médiában megjelenő posztok kommentek és a lapunknak küldött olvasói levelek arról adnak bizonyságot, hogy Szegeden a tömegközlekedés továbbra sem megfelelő színvonalon működik. Ahogy egyik olvasónk írta:

Szeged ennél jobb tömegközlekedést érdemel.

 

Rendszeres késések okoznak bosszúságot

A lapunkhoz eljutott olvasói levelek többsége a tömegközlekedés kiszámíthatatlanságát, a menetrend hiányosságait kéri számon. 

„A 77-es busz az egyik legfontosabb járata a városnak, ami a budapesti vonatokhoz igazodik. Csakhogy az elmúlt héten kétszer is negyedórás késéssel ért az állomásra, így rohannom kellett a vonathoz”- írta nekünk egy olvasónk. De az állomásról induló 77-es is bosszúságot okoz, a vonatok késése vasárnap este nem egy alkalommal lehetetlenné, vagy nehézzé teszi az eljutást Felsővárosba, Tarjánba, Baktóba. Az egyetemisták, a Szegeden dolgozók ilyenkor jönnek vissza városba, így nem kevés ember mérgelődik ezen.

 Nevetséges, hogy az ország negyedik legnagyobb városában 50 perc alatt lehet eljutni vasárnap este Alsóvárosról Tarjánba

- írta egy egyetemista a közösségi médiában, majd megjegyezte, hogy a szegedi menetrend nem csak itt, más estben sem az igényekhez igazodik.

Rendszeres késésekről írnak a Tisza Lajos körút, és a Nagykörút járatairól. A munkanapokon a reggeli és délutáni csúcsidőkben teljes egészében kiszámíthatatlan az eljutás „A-ból, B-be”. 

A múlt héten a lányomnak háromszor kellett késést igazoljak, miután félóra kevés volt a bejutáshoz a Csillag térről a Belvárosba. Nem lehet egyszerűen elég korán indulni

- írta bosszúsan lapunknak egy anyuka.

A jegy és bérlet árak az egekben

 

A szegedi tömegközlekedés tarifájánál drágábbat nem találni az országban. A kifizetett jegy- és bérletárak a szolgáltatás színvonalában nem köszönnek vissza. Ráadásul a menetrend megbízhatatlansága az időalapú jegy használatát nem egyszer kizárja. „Újszegedről indultam Tarjánban a 90-es busz már késett 5 percet. A Víztorony téren volt elintéznivalóm, majd indultam az állomásra. A 77-es késett 14 percet, így amikor felszálltam, már nem volt érvényes a 60 perces jegyem. A Mars térnél felszálló ellenőr jogosan büntetni akart, végül némi párbeszéd után sikerült meggyőznöm, hogy nekem már régen nem kellene ezen a buszon ülnöm, ahogy neki sem kellene már itt dolgoznia, mert ennek a busznak a másik irányba kellene jönnie”- olvasható a közösségi médiában tett bejegyzésben.

Kocsival jobban megéri?

„A bérletek sem a városba látogatóknak, de a szegedieknek sem jelentenek valós alternatívát, mert bár országosan is rekord drága a parkolás, de 3-4 fő esetén már nem egy esetben az autó hosszabb távú (2-3 órás) parkoltatása is kifizetődő”- írta üzenetben egy olvasónk, a Budapestről érkezett az őszi szünetben Szegedre. Kár lenne vitatni a leírtakat. A jeggyel a városba utazni négy embernek és onnan visszautazni még előre váltott jeggyel is 3400 forint egy négy tagú családnak, ha a buszvezetőtől vesz jegyet, a 4800 forint. 

Kiemelt képünk: SzegedMA archív

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.