A minőségi szolgáltatást hiányolják a legtöbben
A szegedi tömegközlekedés miatt évek óta háborognak a város lakói, vagy az ide dolgozni, tanulni, kirándulni érkezők. Az elmúlt napokban a közösségi médiában megjelenő posztok kommentek és a lapunknak küldött olvasói levelek arról adnak bizonyságot, hogy Szegeden a tömegközlekedés továbbra sem megfelelő színvonalon működik. Ahogy egyik olvasónk írta:
Szeged ennél jobb tömegközlekedést érdemel.
A lapunkhoz eljutott olvasói levelek többsége a tömegközlekedés kiszámíthatatlanságát, a menetrend hiányosságait kéri számon.
„A 77-es busz az egyik legfontosabb járata a városnak, ami a budapesti vonatokhoz igazodik. Csakhogy az elmúlt héten kétszer is negyedórás késéssel ért az állomásra, így rohannom kellett a vonathoz”- írta nekünk egy olvasónk. De az állomásról induló 77-es is bosszúságot okoz, a vonatok késése vasárnap este nem egy alkalommal lehetetlenné, vagy nehézzé teszi az eljutást Felsővárosba, Tarjánba, Baktóba. Az egyetemisták, a Szegeden dolgozók ilyenkor jönnek vissza városba, így nem kevés ember mérgelődik ezen.
Nevetséges, hogy az ország negyedik legnagyobb városában 50 perc alatt lehet eljutni vasárnap este Alsóvárosról Tarjánba
- írta egy egyetemista a közösségi médiában, majd megjegyezte, hogy a szegedi menetrend nem csak itt, más estben sem az igényekhez igazodik.
Rendszeres késésekről írnak a Tisza Lajos körút, és a Nagykörút járatairól. A munkanapokon a reggeli és délutáni csúcsidőkben teljes egészében kiszámíthatatlan az eljutás „A-ból, B-be”.
A múlt héten a lányomnak háromszor kellett késést igazoljak, miután félóra kevés volt a bejutáshoz a Csillag térről a Belvárosba. Nem lehet egyszerűen elég korán indulni
- írta bosszúsan lapunknak egy anyuka.
A szegedi tömegközlekedés tarifájánál drágábbat nem találni az országban. A kifizetett jegy- és bérletárak a szolgáltatás színvonalában nem köszönnek vissza. Ráadásul a menetrend megbízhatatlansága az időalapú jegy használatát nem egyszer kizárja. „Újszegedről indultam Tarjánban a 90-es busz már késett 5 percet. A Víztorony téren volt elintéznivalóm, majd indultam az állomásra. A 77-es késett 14 percet, így amikor felszálltam, már nem volt érvényes a 60 perces jegyem. A Mars térnél felszálló ellenőr jogosan büntetni akart, végül némi párbeszéd után sikerült meggyőznöm, hogy nekem már régen nem kellene ezen a buszon ülnöm, ahogy neki sem kellene már itt dolgoznia, mert ennek a busznak a másik irányba kellene jönnie”- olvasható a közösségi médiában tett bejegyzésben.
Kocsival jobban megéri?
„A bérletek sem a városba látogatóknak, de a szegedieknek sem jelentenek valós alternatívát, mert bár országosan is rekord drága a parkolás, de 3-4 fő esetén már nem egy esetben az autó hosszabb távú (2-3 órás) parkoltatása is kifizetődő”- írta üzenetben egy olvasónk, a Budapestről érkezett az őszi szünetben Szegedre. Kár lenne vitatni a leírtakat. A jeggyel a városba utazni négy embernek és onnan visszautazni még előre váltott jeggyel is 3400 forint egy négy tagú családnak, ha a buszvezetőtől vesz jegyet, a 4800 forint.
Kiemelt képünk: SzegedMA archív
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.