Az 1968-as Táncdalfesztivál fődíjas és közönségdíjas győztese.
Azon túl, hogy hazánk a Napfény városa csurig tele van látnivalókkal, igen sok közismert személy szülőhelyeként is jegyzik Szegedet. A város történetét ráadásul nagy emberek felsorolhatatlanul hosszú lajstroma díszíti, akik múltjuk egy darabját örökre Szegeden hagyták.
Miután szülővárosában, Szegeden, a komoly presztízsnek örvendő Ságvári Gimnáziumban kitűnőre érettségizett, majd a fővárosba utazott, hogy álmait valóra válthassa. Budára, egy Hattyú utcai albérletbe költözött és beugró énekesként az ekkor már igen népszerű Atlantisszal kezdett koncertezni.
1965-ben lett közismert, amikor elénekelte Bacsó Péter Szerelmes biciklisták című filmjének betétdalát, a Te szeress legalább címűt. (Ugyanekkor Mikes Éva előadásában is ismerté vált ez a szám.) Az igazi sikert azonban 1968-ban a III. táncdalfesztivál hozta el számára, későbbi férje, Dobos Attila ekkor szerezte számára a Mama című slágert – Szenes Iván zseniális szövegével –, amely megosztott első díjat kapott, illetve elnyerte a közönség fődíját is.
Érdekesség, hogy akkoriban a tévénézők az otthonaikban lévő villany fel- és lekapcsolásával szavaztak, miközben a villamoserőművek mérték és jelentették az eltéréseket.
Ezen győzelme alapján jutott ki a keleti blokk országai számára, Szocsiban megrendezett Táncdalfesztiválra. Itt a Mama harmadik helyezést ért el, az első helyezett számot – melyet a szovjet táncdalénekesnő, Edyta Piecha adott elő – aztán Mary Zsuzsi itthon magyarul énekelte, amivel szintén sikert aratott Az A trombitás című szám.
Magánemberként, az édesanyját látogatni járt vissza Szegedre.
- Érettségi után költöztem fel Budapestre, akkor ott lehetett érvényesülni. De máig nagyon szeretem Szeged környékét – így nyilatkozott szülővárosáról Mary Zsuzsi egy újságnak.
Sikerei csúcsán, a hatvanas évek végén váratlanul disszidált. A sztárokat megillető életét hátrahagyva, első lányával terhesen követte férjét, aki Nyugat-Németországban akart új életet kezdeni, és csak az 1990-es évek végén tért vissza Magyarországra.
Első nagylemezét Payer András írta és adta ki a Hungaroton segítségével 1991-ben, ekkor még Németországban élt, és az album aranylemez lett. Miután 1999-ben hazaköltözött, szinte azonnal elragadta a népszerű táncdalénekesek aktívan koncertező és show-műsorokkal teli élete. Hétről hétre turnézott, népszerű tévéműsorokban és zenés vetélkedőkön lépett fel. 2001-ben nagy sikerrel játszotta Marlene Dietrich szerepét az Edith és Marlene c. zenés színdarabban, valamint a Hyppolit, a lakájban, a pesti Ruttkai Éva Színházban. 2002-ben magánkiadásban másokkal közreműködve megjelentette és a boltokban sikerlistákra juttatta második nagylemezét, nagyrészt olyan Szenes Iván által írt dalokkal, melyeket a koncertjein csakis és kizárólag élőben énekelt.
Generációkon átívelő népszerűségben volt része, amikor hatalmas sikert aratott a TV2 országos kereskedelmi adó Dalnokok ligája című műsorában, ahol hétről hétre változó, számára addig idegen műfajokban adott elő dalokat. 2005-ben jelent meg harmadik nagylemeze. Ebben az évben Kanadában egy sikeres koncertkörútja is volt Ontario több városában.
Az országos magazinok és a kereskedelmi csatornák állandó sztárja volt, miközben megfordult az Magyarország majdnem minden szegletében.
Hazatérése után 1999-ben rögtön az újságok és a média látókörébe került. Számtalan cikk és riport jelent meg az akkor már 50 év feletti, de rendkívül csinos és kivételes kisugárzású művésznőről. Egy évre rá, hogy Magyarországra költözött Düsseldorfból, szerelmes lett a nála 24 évvel fiatalabb Kelemen Szabolcsba, és viszonyuk öt éven át tartott. Kapcsolatuk sokakat kíváncsivá tett, és a bulvárlapok is gyakran foglalkoztak a témával.
Talán ennek is következményeként korábbi férje, a tehetős vállalkozó Klapka György megvonta a gyerektartás folyósítását, amiért Zsuzsi kénytelen volt beperelni őt. A per folyamán Klapka nem jelent meg és továbbra is semmibe vette a törvényi kötelezettségeit amelynek az lett a vége, hogy a gyerekek az apjukhoz költöztek, ami voltaképp a telek egyik végéből a másikba vonulást jelentette. A közös ingatlanon élő gyerekeivel továbbra is naponta találkozott, folyamatosan koncertezett, reklámokban és műsorokban szerepelt. A Klapka által kreált rágalmak és lejárató cikkek azután jelentek meg gyakrabban, hogy Zsuzsi kapcsolata Szabolccsal a kanadai turnéja után 2005-ben befejeződött.
Egyre inkább kiszolgáltatottabb lett volt férjének, akivel továbbra is egy telken élt, és aki mellesleg közel 30 évnyi házasság és négy közös gyerek után sem havi járandóságot nem fizetett, sem pedig vagyont nem osztott meg vele válásukkor. Mary Zsuzsi közismert békés, nagylelkű személyisége ellenkezett a nyilvános vitákkal és sértésekre való reagálásokkal, így sok valótlanság jelent meg róla az öngyilkosságáig tartó időszakban.
2011. december 24-én budapesti, XII. kerületi családi házában lett öngyilkos és holttestére másnap december 25-én találtak rá. Az öngyilkosság tényét második férje, Klapka György is megerősítette.
A karácsonyi családi vacsorát követően italt fogyasztott és gyógyszereket vett be. Este még beszélt telefonon Nürnbergben élő húgával, Ágival, akinek elmondta mindezt. A telefonhívás után húga kétségbeesve telefonált az azonos telken élő Klapkának, aki az élettársát felküldte a garázs alatt berendezett lakáshoz, ahol Zsuzsi élt. Az asszony elmondása szerint Mary Zsuzsit hallotta az ajtón keresztül a bevett gyógyszerek és alkohol hatására horkolni, így távozott, anélkül, hogy bement volna vagy mentőt hívott volna hozzá. Másnap reggel Klapka György egyik sofőrje nyitott be a lakásba az addigra elhunyt énekesnő hogyléte felől érdeklődni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.