Okoz-e forgalmi káoszt az újabb utak egyirányúsítása?

Nagy Sándor szerint átláthatóbb lesz a közlekedés, az ott élők szerint labirintus

Szeged közgyűlésének Városüzemeltetési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottsága megszavazta, hogy József Attila sugárút–Római körút–Szilléri sugárút–Retek utca határolta terület számos része egyirányú legyen, amit érdekesen indokolt a momentumos Nagy Sándor alpolgármester. A változtatások egy éves tesztüzemmel kerülnek bevezetésre.

Nagy Sándor az önkormányzati lapnak azzal indokolta a döntést, hogy ezzel „a forgalmi rend minden utcában átláthatóbbá válik. Az egyirányú utcák váltakozásával minimalizáljuk a fölöslegesen megtett kilométereket. Kerékpárral továbbra is mindkét irányba lehet biciklizni az utcákon. A közlekedési rend változásának másik előnye, hogy lehetőség nyílik a környező zöldterületek rendbetételére.”
Az alpolgármester közösségi oldalán, valamint különböző csoportokban hozzászólók már inkább ennek az ellentétét gondolják. Számos ott lakó felszólalt, hogy ezzel csak további problémák fognak létrehozni: van, aki szerint egy labirintussá változtatják ezzel a területet, mások szerint ezzel a kisebb utcákban még nagyobb torlódások fognak keletkezni, valamint felhívták arra is a figyelmet, hogy az egyirányúsítás miatt többet kell vezetni, ami további torlódást és szennyezést jelent.
Farkas Levente, önkormányzati képviselő az üggyel kapcsolatban hangsúlyozta, a városvezetés ismét nem kérdezte meg a szegedieket, mit szeretnének, "csak hasukra csaptak és egyirányúsítanak". Reméli, ez valóban csak tesztüzem, és ha egy év múlva a helyben lakók kérik, akkor visszaállítják a régi közlekedési rendet – habár erre még nem sok példát láttunk.
Kíváncsi leszek arra is, hogy hány parkolóhely fog megszűnni ennek a döntésnek az eredményeképpen. A zöldterületek rendbetételét pedig ne felejtsük el számon kérni később. Reméljük ennek következtében egy darab ép fa sem kerül kivágásra
- nyilatkozta lapunknak.
Nem fogják betartani a korlátozásokat?
Majoros Gabriella, gépjárművezető szakoktató szerint sokan nem fognak örülni annak, hogy ha a körút felőli végén laknak és nem hajthatnak be a saját utcájukba, vagy éppen onnan ki a körútra.
A szakoktató felhívta rá a figyelmet, volt hasonló korlátozás a Lechner téren, azonban az ott lakókat nem érdekelte az egyirányúsítás. Egy oktatás alkalmával, mikor jelezte a vele szembe jövő autósnak, hogy egyirányú az utca, azt a választ kapta, hogy
itt lakom, nem fogok több száz métert kerülni egy rossz intézkedés miatt.
Majoros Gabriella kiemelte, az emberek szeretnének a legrövidebb úton hazamenni, a Hóbiárt Basa, Bihari, Gál és Rom utcák pedig elsősorban az ott lakókat fogja korlátozni, valamint a boltok vásárlóit és áruszállítóit, akik szintén a rövidebb utat szokták választani.
A Dankó Pista utca is jelentős használatban van, amikor a Római körút forgalmát akarják megkerülni, hiszen azon a környéken lakók nem biztos, hogy a gyűjtő főútvonalra hajtanak ki a legnagyobb csúcsforgalom idején
- fogalmazott. Végezetül hozzátette, a "puding próbája az evés," az intézkedés eredményét felül fogják vizsgálni egy év múlva.
Erre kell figyelni

Egyirányú utcán haladva a parkolási, megállási rend a táblák szerint
A jobb oldalon lévő jelzések csak a jobb oldalra vonatkoznak. Ha a bal oldalon tiltva van a megállás, – márpedig itt az lesz, mert a kerékpárosok engedélyt kapnak a behajtásra szemből – azt azon az oldalon külön tábla jelzi. Az egyirányú utca végén a bal oldalra sorolva kell balra kanyarodni, természetesen figyelemmel a szemből érkező kerékpárosokra. Amíg a járművezetők nem szokják meg az új forgalmi rendet, addig fokozott óvatoggággal legyen mindenki ezeken az utcákon, valamint senki se vezessen megszokásból. Sokan megszokták, hogy a saját garázsukból, házukból merre indulnak el, ezért nyilván, akarva-akaratlanul is reggelente rossz irányba állnak ki az úttestre. Remélhetőleg hamar megszokják, és balesetmentes lesz az átállás - mondta lapunknak Majoros Gabriella.
