Szeged

Szegedi iskola is nyert a Mészáros Csoport fejlesztési pályázatán

Szegedi iskola is nyert a Mészáros Csoport fejlesztési pályázatán

2024. március 28., csütörtök
Szegedi iskola is nyert a Mészáros Csoport fejlesztési pályázatán

Minden eddiginél több, összesen 127 iskolai alapítvány pályázott a High-Tech Suli program támogatására, a benyújtott szakmai anyagok kiemelkedő színvonala miatt a támogató és az értékelő bizottság úgy döntött, hogy az eredeti kiíráshoz képest eggyel több - összesen hat - intézmény juthat hozzá a mintegy 40 millió forintos fejlesztéshez - közölte a Mészáros Csoport.

 

 

A Mészáros Csoport High-Tech Suli programjának ötödik pályázatán modern, 21. századi digitális tanterem kialakítására és a hozzá kapcsolódó szakmai program megvalósítására támogatást nyert el a Cecei Általános Iskola, a Csopaki Református Általános Iskola, a Herceghalmi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, a Józsefvárosi Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Általános Iskola, a Monori Jászai Mari Általános Iskola és 

a Szegedi Gregor József Általános Iskola.

Horváth Ádám, a program szakmai vezetője szerint az évről-évre növekvő pályázati anyagok számából az látszik, hogy folyamatos az érdeklődés a High-Tech Suli program iránt; a rendkívül magas színvonalú szakmai anyagokból kiderült, hogy már minden pályázó számára egyértelmű, milyen hatalmas lehetőség egy ilyen terem: nemcsak bizonyos kompetenciák fejlesztésében nyújt kiemelkedő segítséget, de a diákok későbbi munkaerőpiaci elhelyezkedésben is. Mára olyan közösség lettünk, amelyhez bárki szívesen csatlakozna - fogalmazott Horváth Ádám.

A közleményben hangsúlyozták: a program egyedülálló és több elemében is újszerű, az iskola által kijelölt termet felújítják és olyan modern digitális eszközökkel látják el, amelyekkel új dimenzióba kerül az oktatás. Számos high-tech eszközt kapnak az iskolák, a fejlesztés középpontjában mégis a tanuló és a tanár kapcsolata, az együttműködés hatékonyabbá tétele, a differenciálás támogatás és a készségfejlesztés áll. A tárgyalkotó eszközök - 3D nyomtató, lézervágó - a tanulók komplex problémamegoldó készségét, technikai kompetenciáit és kiemelten a kommunikációs, együttműködési készségeit fejlesztik - részletezték.

Hozzátették: a tanárok féléves módszertani és eszközhasználati képzésen vesznek részt, illetve a többletmunkájuk elismeréseként havi bérkiegészítésben is részesülnek. Az új, minden igényt kielégítő tantermek várhatóan júniusra készülnek el, így a jövő tanévet már itt kezdhetik a nyertes iskolák diákjai.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.