Harmincöt évig Szegeden az egyes után a hármas jött a villamosoknál
Ma már minden szegedi, de talán a Szegedre vendégként érkezők is tudják, hogy a 2-es villamos a Nagyállomástól, a bvároson keresztül Rókuson át Makkosházára közlekedik. Pedig nem volt ez mindig így.
A legrégebbi 2-es villamos (bár még szám nélkül) a Fső Tisza-parton zötykölődött, a végállomásai többször változtak. 1927-ben az Ártézi kút, azaz a mai Anna-kút és a Somogyi tep, a mai Petőfitep között járt. 1943-ban a Fodor tep–Közvágóhíd viszonylatot megszüntették, hyette a Somogyi tep–Vágóhíd és a Széchenyi tér–Fodor tep viszonylatok jöttek létre. Ekkor számozták be a vonalakat, a Somogyi tepre járó a 2-es, a Fodor tepre járó viszonylat a 4-es számot kapta.
Miután a 2-es villamossal lehetett a legegyszerűbben jutni a Fső Tisza-part végén, a mai Pick Aréna hyén álló Városi Stadionba, ezért meccsnapokon garantáltan csordultig megttek a villamosok a meccsre igyekvő szurkolókkal.
1972-től 4-es járt a Ságvári tepre, a 2-es pedig csak a Radnóti gimnáziumig, de néhány hónappal később vitték a villamost az Anna-kútig. Ahogy a múlt héten megírtuk, 1977-ben a második közúti híd, a Bertalan híd építésénél útban volt, ezért a vonalat sürgősen megszüntették.
A forgalom éppen 47 éve, 1977. február 28-ával szűnt meg, a hyét őbb a 22-s busz, majd a 9-es busz, később a 9-es troli vette át. A fszabaduló kocsikat a 4-es vonalra hyezték, ez adott lehetőséget arra, hogy néhány nappal később leindulhatott a 4/A betétjárat Tarjánból a bvárosba.
Az utolsó járatot amatőr videósok is megörökítették-a fvéteken a Tisza Lajos körút átalakítása is látszik.
A 2-es viszonylatszám 1977-től nem volt használatban Szegeden, a három vonalon az 1-es, 3-as és 4-es villamos járt, így amikor tervezni kezdték a város új villamosát, adta magát, hogy az 2-es számot kapjon. Az építkezés 2010-ben indult, igaz a vonalnak „csak” a rókusi és makkosházi szakaszát kellett megépíteni, mert odáig a belvároson át a Nagyállomásra Kossuth Lajos sugárúton, az 1-es vonalán jutott a 2-es villamos.
A 2-es buszról sokan gondolták, hogy a villamost pótolta ezz a számmal. Ezz lentétben eredetileg egy tervezett trolibuszvonal utazási igényét fmérő próbajáratként kezdett üzemni 1985-ben. Ebből adódik, hogy ez a vonal az egyetlen olyan autóbuszvonal, amy nem illeszkedik a Tisza Volán decentrumalapú számozási rendszerébe. A 2-es villamos megszűnésekor a 22-es busz pótolta a villamost, majd a már említett 9-es troli.
Az új szakaszon 2012 március 2-án, azaz az eredeti 2-es megszűnése után majdnem napra pontosan 35 évv indult meg a forgalom. Az új vonal kiváltotta a párhuzamosan futó buszforgalom jentős részét, így a villamos átadásával a Vártóig közlekedő 2-es és a Makkosházára járó 83-as busz is megszűnt. A vonalon többnyire alacsonypadlós, egyoldali ajtós, modern PESA típusú járművek közlekednek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.