Az interneten történő vásárláskor a kosárérték akár 20-40 ezer forintot is elérheti, ennek ellenére sokan átláthatóbbnak és biztonságosabbnak tartják a webes árubeszerzést. A fogyasztók leginkább a PayPass-kártyával való fizetéstől tartanak.
„Az online vásárlás gyakorlatilag a mindennapjaim része. Szabadidőt és pénzt is megtakaríthatok vele, hiszen sokkal átláthatóbbá válik a különböző termékek listája, nem utolsó sorban pedig a „kosárba” történő beemeléskor az addig elköltött értéket is feltüntetik. Míg egy hagyományos bevásárláskor gyakran csak a kasszánál szembesülök a végösszeggel. Általában havi 1-2 alkalommal költök egy nagyobb összeget az élelmiszerek bevásárlásánál. Meglátásom szerint, a külföldi vállalatok sokkal nagyobb választékban teszik elérhetővé a termékeiket a webes felületen, mint a hazai cégek. Magyarországon nem élnek ezzel a lehetőséggel annak ellenére, hogy ma már a vásárlók egy igen nagyszámú tábora otthonról szeretne vásárolni” – mondta el portálunknak véleményét
Szabó Mári
a, akinek még nem volt negatív tapasztalata a netes vásárlással, ellenben tart a PayPass kártyával történő fizetéstől. Mint mondja, elrettentő, hogy egy érintés is elég ahhoz, hogy a számláról levonják pénzt. A
írása szerint, az interneten történő élelmiszerek vásárlása esetén a kosárérték akár a 25-40 ezer forintot is elérheti, amely háromszorosa a hagyományos bolti bevásárlások összegének. A cikk szerint a nagyobb áruházak az online kereskedelem dinamikus fejlődésére számítanak az elkövetkező években. Az Auchan magyarországi leányvállalata a lapnak elmondta: a webes vásárlói kosár összetétele nem tér el fizikai áruházakban tapasztalttól, mivel hasonló arányban található benne friss áru, háztartási termék, tartós élelmiszer, satöbbi. A kifizetendő összegben azonban jelentős az eltérés. A hipermarketek kosárértéke általában 7 ezer forintot tesz ki, ezzel szemben az online a 20-21 ezer forintot is eléri.
Gál Judit
, a cég kommunikációs igazgatója kiemelte: internetes vásárlóik azért rendelnek lényegesen nagyobb tételben, mert az online költés követhetőbb, a vásárlás gyorsabb, akár korábban felhasznált vásárlási listát is lehet használni, a pontos kiszállítás pedig tervezhetővé teszi az átvételt.
Fodor Attila
, a CBA kommunikációs igazgatója szerint 5-10 év múlva a hazai piacot is a külföldön tapasztalt részarányok képezik majd, vagyis az online értékesítés a teljes forgalom 8-15 százalékát is kiteheti.
Veres Dániel
olvasónk az interneten történő vásárlásnak nem látja a hátrányait. Mind mondja, Magyarországon ugyan még sokan idegenkednek tőle, de a nyugati országokban már bevált szokásnak számít. Programozóként a netes felületen történő vásárlást biztonságosnak véli. „Szívesen vásárolok online, hiszen sokkal egyszerűbb és gyorsabb. Nagyobb tételek kifizetésénél azonban szeretek személyesen is ott lenni. Programozóként nem látom a hátrányait a webes beszerzésnek, sokkal aggasztóbb számomra, hogy a PayPasszal történő fizetésnél a kifizetett összeg nem kerül rögtön könyvelésre, amely így sokkal lekövethetetlenebb” – mondta a szegedma.hu-nak a programozó, aki pár hete szembesült az gyorsnak tűnő fizetési módszer egy másik hátrányával is. „A boltban történő vásárlás során az eladó megpróbálta többször is lehúzni a kifizetendő összeget, arra hivatkozva, hogy a kártyaleolvasó nem működik. Mint utóbb kiderült a saját hibáját figyelmen kívül hagyva, elfelejtett papírt cserélni a számlázógépben, ezért nem működött látszólag a tranzakció. Az utólagos online felületen történő ellenőrzéskor vettem észre, hogy háromszor is levonták a fizetendő pénzt, azonban SMS vagy bármilyen egyéb visszajelzés erről nem érkezett. Később a számlakivonatot felmutatva megtérítették készpénzben a kártyáról levont összeget” – fogalmazott Dániel. Majd hozzátette: elrettentőnek tartja, hogy észrevétlenül le tudják vonni a pénzt a kártyáról, ennek ellenére továbbra is ragaszkodik PayPasszal történő fizetéshez. „Mivel az eladói hozzáállás pozitív volt, ezért továbbra is bizalommal fordulok ehhez a módszerhez” – tette hozzá. Magyarországon amióta a PayPass-kártyák elterjedtek időnként felbukkannak az adatlopás illetve az illetéktelen pénzlevonás veszélyeiről szóló hírek. A kártyatársaságok rendre cáfolják a bankkártya sebezhetőségére utaló állításokat, mégis tagadhatatlan, a rendszer néha sérülékeny, annak ellenére is, hogy minden bank 5000 forintos felső limitet használ a PIN kód nélküli PayPass vásárlásokhoz, ugyan fizethető ennél nagyobb összeg is, de a kártya akkor már kódot is kér. Ezzel szemben online vásárlásnál nem szükséges megadnunk a bankkártyánk ismertetőit, hiszen lehetőségünk van olyan fizetési módot is választani, mely során az eladó nem látja a kártya adatait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.