Az idén már 250 elvesztett poggyászt szolgáltatott vissza tulajdonosának a MÁV a Mávdirekt vonalra érkezett telefonhívások nyomán - tájékoztatta a vasúttársaság pénteken az MTI-t.
A többi között elkallódott útlevelet, hegedűt, íjfelszerelést, lélegeztető készüléket és húszkötetes Révai lexikonsorozatot is találtak, de az utasok kerestek már kerekesszéket, sőt elhagyott hozzátartozót is - közölte a MÁV-START. A tájékoztatás szerint jellemzően a Mávdirektet hívják az utasok, ha elhagyott poggyászuk után érdeklődnek. Ez azért is előnyös, mert a központ munkatársai nemcsak a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálókat, hanem a vasútállomásokon dolgozókat is elérik. Minél előbb telefonál az utas, annál nagyobb eséllyel kerül vissza hozzá az elveszített poggyász. Ugyanakkor 2012 óta központosított nyilvántartást vezet a talált tárgyakról a MÁV-START, amelyhez valamennyi ügyfélszolgálati munkatárs hozzáfér. Érdekességként említették: olykor nem elveszett tárgy, hanem egy hozzátartozó vagy ismerős megkereséséhez kérik a Mávdirekt segítségét. Ilyenkor az állomás hangosító berendezést is használják a vasúttársaság dolgozói. Volt arra is példa, hogy a vonaton utazó gyermekét nem érte el egy édesanya, aki jelezte ezt a Mávdirekt vonalon, a kalauz pedig a személyleírás alapján meg is találta a gyermeket - közölte a MÁV-START.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.