Bulvár

A Suzuki eladta a négymilliomodik Swiftet

A Suzuki eladta a négymilliomodik Swiftet

2014. szeptember 8., hétfő
A Suzuki eladta a négymilliomodik Swiftet
suzuki_swift

A Suzuki Motor Corporation augusztusban eladta Swift modelljéből a négymilliomodik darabot, miután kilenc éve és kilenc hónapja a Swiftet világstratégiai modellként alakították át - közölte a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.

Ruska Viktória

tájékoztatása szerint a gyártó a modellel élményszerűen vezethető kocsik létrehozását célozta. Az autót 2004 novemberében vezették be Japánban, a következő években Magyarországon, Indiában, Kínában és Malajziában is megindult a termelés és az értékesítés. A Swift 2010-ben teljeskörűen megújult, majd 2012 márciusában Thaiföld, 2014 januárjában Vietnam is csatlakozott a gyártó országok sorához. Bevezetése óta a Swift értékesítése folyamatosan nőtt, különösen Indiában a gazdasági növekedés és a piac bővülése miatt. A négymillió eladott Swiftnek hozzávetőleg a fele talált gazdára Indiában, 19 százaléka Európában, 11 százaléka Japánban. A Swift számos díjat nyert Japánban és másutt a nagyvilágban. Pillanatnyilag nyolc országban gyártják és több mint 140-ben vásárolják világszerte. A Suzuki Motor Corporation egyedüli termelő leányvállalataként a kontinensen a Magyar Suzuki látja el a teljes európai piacot az Esztergomban gyártott gépjárművekkel. Exporttevékenysége során a vállalat nem csupán az európai piacot látja el gépjárművekkel, de szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti, illetve észak-afrikai országba - például Izraelbe vagy Marokkóba - is. A Suzuki Motor Corporation 2013-ban 2,85 millió darab autót gyártott, ennek 65 százalékát Japánon kívüli gyártóhelyen. Emellett 2,7 millió darab motort készítettek, 91 százalékát a székhely országán kívül. A konszern tavaly 48 országba exportált járműveket, 2015-re a tervek szerint 100 fölé növelik a célországok számát.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.