A budapesti kereskedelmi szálláshelyeken 1 millió 550 ezer vendég szállt meg az idei év első hat hónapjában, a tavalyinál 4,5 százalékkal több - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Közép-magyarországi tájékoztató című friss kiadványából.
A vendégforgalom több mint négyötödét adó külföldi vendégek száma 3,9 százalékkal, a belföldieké ennél lényegesen nagyobb mértékben, 8,5 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest - emelik ki a kiadványában. A vendégek számának bővülésén túl nőtt a fővárosban eltöltött vendégéjszakák száma is. A KSH adatai szerint a június végéig tartó hat hónapban 3 millió 601 ezer vendégéjszakát töltöttek el budapesti szálláshelyeken, 2,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A külföldi vendégéjszakák száma 3,2 százalékkal, a belföldieké 0,5 százalékkal bővült. A vendégéjszakák közel 60 százalékát az Európai Unióból érkezők töltötték el Budapesten, összesen 1 millió 878 ezer éjszakára vették igénybe a szálláshelyek szolgáltatásait,ez 0,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban ugyanebben az időszakban. A legjelentősebb küldő országok közé tartozik az Egyesült Királyság, Németország, Olaszország, Oroszország és az Egyesült Államok - derül ki a kiadványból. Az előző év azonos időszakához képest – az Egyesült Királyság kivételével – valamennyi ország esetében nőtt a Budapesten töltött vendégéjszakák száma. A legnagyobb mértékű, 15 százalékos bővülés az Oroszországból érkezők körében volt, de az Egyesült Államokból idelátogató vendégek is 6 százalékkal több éjszakát töltöttek el a budapesti szálláshelyeken az év első hat hónapjában, mint egy évvel korábban. Az Európán kívüli országok közül még Izrael, Japán, a Koreai Köztársaság és Kína játszik jelentős szerepet a főváros idegenforgalmában. A Koreai Köztársaságból érkezők 57 százalékkal, a Kínából érkezők pedig 23 százalékkal több vendégéjszakára maradtak Budapesten az idei első félévben, mint egy évvel korábban - olvasható a KSH kiadványában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.