Bulvár

A magyarok többsége nem tudja milyen hatással van a hő az élelmiszerekre

A magyarok többsége nem tudja milyen hatással van a hő az élelmiszerekre

2014. augusztus 6., szerda
A magyarok többsége nem tudja milyen hatással van a hő az élelmiszerekre
SZS20140329_bojtos_gasztrohetvege_010

A magyar lakosság 65 százaléka nem tudja, milyen hatással van a fény és a hő az élelmiszerekre, így a csomagolás fényvédelme is másodlagos számukra - derül ki a Tetra Pak legfrissebb felméréséből.

A felmérést a cég megbízásából a piackutató NRC Market Research Kft. online lekérdezéssel végezte a 18 és 59 év közötti lakosság körében, 2014 nyári időszakában, 1200 fős válaszadói mintán.

Molnár Zita

, a Tetra Pak Hungária Zrt. kommunikációs igazgatója kifejtette: a megfelelő csomagolás a meleg hónapokban is megvédi az élelmiszereket. A többrétegű kartondobozok egy alufólia réteg segítségével a romlási folyamatokért felelős, fényt és hőt, valamint idegen szagokat és ízeket kívül tartják, biztosítva az élelmiszerek eltarthatóságát. A csomagolóanyagon kívül az aszeptikus, vagyis csíra- és baktériummentes töltési módszernek köszönhetően az élelmiszerek szobahőmérsékleten tárolhatók, így a hűtés felesleges a szállítás és raktározás során. A csomagolás minőségét a gyártók kötelesek a dobozon jelölni, a megfelelően csomagolt élelmiszerek pedig, így például a tejtermékek, hosszabb utazás során is biztonságosan fogyaszthatók. Azonban a hűtőpultból vásárolt, nem többrétegű kartondobozba csomagolt élelmiszereket még bontatlan állapotban is a hűtőben kell tárolni, mert romlásnak indulnak - hangsúlyozta Molnár Zita. A Tetra Pak csomagolóanyag-gyártó és -értékesítő üzletága 2013-ban összesen 9,6 milliárd euró árbevételt ért el. A Magyarországon 1992 óta működő gyár termékeinek 94 százalékát a világ 28 országába exportálja. Legnagyobb részben a régió országaiba, de például Japánba, Dél-Afrikába és Chilébe is szállít a budaörsi üzem.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.