Bulvár

Leginkább otthon töltjük a szabadidőnket

Leginkább otthon töltjük a szabadidőnket

2012. január 29., vasárnap
Leginkább otthon töltjük a szabadidőnket

A magyarok többsége inkább zenehallgatással, olvasással tölti a szabadidejét, a lényeg, hogy otthon végezhető program legyen, társasági eseményekre az európai átlagnál kevesebben szakítanak időt - derül ki a Roper Reports Worldwide nemzetközi online felmérés eredményeiből.

Társasági eseményekre - otthoni vendégfogadásra, kávézóban való találkozókra - az európai átlaghoz képest a magyarok közül lényegesen kevesebben szakítanak időt, a kulturális, művészeti programokat látogatók aránya ugyanakkor nem tér el jelentősen az Európában jellemzőtől - áll a GfK Hungária Piackutató Intézete által közétett felmérés összegzésében. Magyarországon a szabadidő eltöltésének pénzkímélő formái jellemzőek és a társas elfoglaltságok a háttérbe szorulnak. A vizsgálat adatai szerint szabad óráiban tízből kilenc magyar zenét hallgat, tízből hét újságot olvas, tízből hat pedig könyvet vagy magazint vesz a kezébe. Míg a zenehallgatás egyaránt kedvelt elfoglaltsága mindkét nemnek, addig újságolvasásra nagyobb arányban a férfiak, könyvolvasásra pedig inkább a nők szakítanak időt. A zenehallgatás és olvasás Európában is hasonlóan népszerű elfoglaltság, bár a magazinok fontosabb szerepet töltenek be a német, a svéd és az olasz átlagpolgárok életében. Egyre elterjedtebb hobbi Európában a főzés - a megkérdezettek mintegy 71 százaléka állította, hogy havonta legalább egyszer vagy gyakrabban főz csak a szórakozás kedvéért. Különösen jeleskednek ezen a téren a lengyelek, a németek a csehek és a svédek (valamennyi országban 70 százalék felett). Magyarországon a konyha kevesebbek - tízből hat válaszadó - számára nyújt kikapcsolódást. Jellemzően a nők (78 százalék) nyilatkoztak úgy, hogy legalább havonta egyszer a főzés kedvéért állnak a tűzhely mellé, viszont elmondható, hogy e hobbi kedveltsége gyakorlatilag kortól, családi állapottól és jövedelmi helyzettől független. Annak ellenére, hogy a magyarok híresen vendégszerető nemzet hírében állnak, az otthonukban vendégeket fogadók aránya jócskán elmarad az európai, különösen az olaszok, a csehek és a németek átlagától. Míg Magyarországon mintegy 44 százalék azok aránya, akik barátaikat, kollégáikat alkalmanként vendégül látják, addig ez az olaszoknál 66 százalék, a cseheknél 65, a németeknél pedig 63 százalék. Magyarországon inkább a közepes, vagy magas jövedelemmel rendelkezők, gyermeket nevelők, illetve a fiatalabb korosztályok (15-39 évesek) tagjai invitálják ismerőseiket havi rendszerességgel otthonukba. Étkezés céljából kimozdulni sem szeretnek - vagy nem tudnak - a magyarok otthonról - állítja a felmérés. Míg Európában tízből hatan szoktak legalább havi rendszerességgel beülni valahová reggelizni, ebédelni vagy vacsorázni, addig Magyarországon ez az arány 30 százalék. Leginkább a kávézóiról híres olaszok (83 százalék) és a spanyolok (74 százalék) szeretnek ilyen helyeken időzni. Ezzel szemben a havi koncert- és színházlátogatók, valamint múzeumba vagy művészeti kiállításra járók aránya tekintetében Európához közelebb állnak a magyarországi arányok. Míg koncertre, színházba Európában a megkérdezettek 14 százaléka jár, Magyarországon 12 százalék nyilatkozott hasonlóan, múzeumokat és művészeti kiállításokat havi rendszerességgel Európában 11 százalék, Magyarországon a válaszadók 7 százaléka látogat. Az európai átlagnál nagyobb hányad nyilatkozott azonban úgy, hogy elektronikus, video- vagy számítógépes játékokkal legalább havonta játszik (61 százalék), kertészkedik vagy a ház körül tevékenykedik (46 százalék). A GfK 2011-ben több mint 37 ezer megkérdezett részvételével készítette el világszerte a Roper Reports Worldwide online felmérést, amely többek között a fogyasztók viselkedésének, szokásainak és értékeinek globális szintű megismerését és az egyes országok lakosainak környezetvédelemmel kapcsolatos hozzáállását vizsgálta a világ 25 országában, idén Magyarországon is.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.