A tavalyi évhez hasonlóan alakulnak a magyarok nyaralási tervei: a 18-64 évesek háromnegyede gondolkodik pihenésben, azoknak a fele, akik utazást is terveznek, külföldre is menne - derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felméréséből.
A felmérésről szóló közlemény szerint jellemzően az idősebb, 45 feletti korosztály, valamint a községben élők mondanak le a nyári szabadságról. A pihenést tervezők többsége már májusban határozott elképzeléssel is rendelkezett, csupán a megkérdezettek tizede nem tudta megmondani, hogy hogyan alakul majd a vakációja. A legtöbben utazásban is gondolkodnak, ugyanakkor minden tizedik válaszadó néhány napot előre láthatóan otthon is eltölt majd. Tavalyhoz hasonlóan a már konkrét utazási tervvel rendelkezők több mint fele csak belföldi, negyede csak külföldi útban gondolkodik, míg további egynegyedük itthon és külföldön egyaránt szeretne néhány napra kikapcsolódni. A külföldi utazást tervezők preferenciái némiképp megváltoztak. Bár a határon túli úti célok közül továbbra is Horvátország, Olaszország és Görögország vezeti a népszerűségi listát, a tavalyi évhez képest visszaesett az érdeklődés irántuk. A legkeresettebb úti célokon kívül ugyanis sokan jelöltek meg egyéb, nem tipikus "nyaralós" országokat - idézik
Sütő Annát
, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzserét a közleményben. A külföldi utazást tervezők közt a 18-34 évesek és a felsőfokú végzettségűek vannak többségben. Jellemző még, hogy a határon túlra utazók hosszabb vakációt terveznek, mint azok, akik belföldön maradnak. A külföldre utazók 63 százaléka ugyanis a leghosszabb nyaralására legalább hét napot szán, míg a belföldi pihenést tervezőknek csupán 43 százaléka gondolkodik minimum egy hetes vakációban. A többség, a válaszadók 63 százaléka ugyanakkor 4-10 napot tud a leghosszabb nyaralásra szánni. Elsősorban a fiatalabbak és az alacsonyabb végzettségűek terveznek rövidebb pihenést, míg az idősebbek és felsőfokú végzettségűek esetében az átlagnál gyakoribbak a 10 napnál is hosszabb nyaralások. Az 1029 fő online megkérdezésével zajló "villámkutatás" május 10. és 16. között zajlott. A minta kor és nem szempontjából reprezentálja a 18-64 éves magyar lakosságot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.