– Manapság a tömegkultúra és a közösségi média révén hajlamossá váltunk trivializálni a női témákat, mintha minden, ami nő, egyben felszínes és bulvár volna. Ezzel szemben a nők társadalmi szerepének kérdése ma is komoly politikai jelentőséggel bír, és az, hogy egy politikus hogyan vélekedik erről a témáról, nemcsak a nők jogait, helyzetét és megítélését illetően fontos, de alapvetően befolyásolja a közéleti viszonyokat.
A közügyekről folytatott diskurzusban pedig a női hangoknak is helye van. Ebben ma már mindenki egyetért. Vagy talán mégsem?
– kérdezi Magyar Péterről szóló elemzésében Halkó Petra. Úgy véli, onnantól, hogy Magyar Péter belépett a politika színpadára, a nőkhöz fűződő viszonya többé nem bulvártéma, hanem politika – nem a szórakoztató csatornákra és a pletykalapokra tartozik, hanem a választópolgárokra.
A XXI. Század Intézet vezető elemzője szerint az eddig tapasztaltak szerint Magyar Péter nőkhöz fűződő viszonyát három típusba sorolhatjuk:
1. A hallott történetek, aminek nem voltunk részesei, a magánéletének, azonban az érintettek, a volt felesége és a volt barátnője által elmesélt történetek betekintést engedhettek abba, hogyan bánik a mindennapokban a nőkkel.
2. A látott történetek, amiket nem kellett elmesélni, mert szemtanúi lehettünk annak, ahogyan a nyilvánosság előtt, élő adásban lekezelő módon viselkedett Futó Boglárkával, a Hír TV riporternőjével, Szöllősi Györgyivel, az ATV híradós műsorvezetőnőjével, majd Tari Titanillával, az M1 műsorvezetőnőjével. Utóbbit ráadásul adás közben „csendre” intette.
3. A hallott és látott történetek, a politikai valóság.
Halkó Petra elemzésében emlékeztet arra, hogy Ordas Eszter, a Tisza Párt fővárosi képviselőcsoportjának vezetője a Fővárosi Közgyűlés alakuló ülésén úgy fogalmazott, „mindannyiunknak új időszámítás kezdődött a mai ünnepélyes eskütétellel. [...] Nincs többségünk a fővárosi jogalkotásban, de van lehetőségünk normaalkotásra és kultúraváltásra. Ez utóbbi a Tisza Párt fővárosi és egyben önkormányzati fő célkitűzése, erkölcsi alapelve és alapvető programja.” Rámutat, hogy mindeközben Ordas Eszter mögött maga Magyar Péter szorosan felügyelte szavait a háttérből, miután a köztelevízióban nem engedte nyilatkozni.
Ez az új időszámítás? Az új norma? Az új erkölcsi alapelv?
– kérdezi Halkó Petra, aki szerint a gyakorlat azt mutatja, hogy Magyar Péter felfogása szerint a nő nem több mint kvóta, a nő önálló félként nem szólhat, a nőnek egyenjogú partnerként nincs helye a tárgyalóasztalnál – vagy úgy egyáltalán nincsen.
– A Kétfarkú Kutya Párt női társelnökét ugyanis még csak odáig sem engedte. Döme Zsuzsanna a Partizánnak számolt be arról, hogy amikor Kovács Gergellyel Magyar Péter lakására (?) érkeztek megbeszélésre, akkor Magyar Péter csak a Kétfarkú Kutya Párt férfi társelnökével volt hajlandó egyeztetni, Döme Zsuzsannát be sem engedte, így elmondása szerint a több mint egy órán át tartó találkozó ideje alatt a helyzeti adottságoknak megfelelően az autóban várakozva töltötte be a neki szánt „női princípiumokat”.
Vagyis: a nő neve kuss
– írja az elemző.
Halkó Petra szerint fontos nyilvánossá tenni, hogy a jelenlegi legnagyobb ellenzéki párt vezetője hogyan gondolkodik az olyan kérdésekről, mint a nők szerepe, a nemek közötti egyenlőség vagy a család.
„Adjon önértelmezést arról, hogy a Tisza Párt elnökének modern szellemisége kimerül a digitális technológiák használatában, miközben a nők megítélését illetően megragadt minimum az előző évszázadban, ha nem korábban. Mert ez nem bulvártéma, hanem politika – nem a szórakoztató csatornákra és a pletykalapokra tartozik, hanem a választópolgárokra.
Vagy mindez, amit hallottunk, láttunk és tapasztaltunk, félreértés volna? Akkor mint választópolgár kérem, adjon magyarázatot, álljon ki és valljon színt! Legyen férfi”
– írja Halkó Petra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.