Harang nem kondul meg sehol ezen a napon. Orgonaszó se hallik ki a templomokból. És mert most a veszély parancsol, hívek sincsenek az istenházában. A rituálé csak jelképes módon zajlik: Krisztus szenvedéstörténete eszköztelen elbeszélésben…
Az utolsó vacsora régen véget ért, a csütörtök már áthajlott péntekbe, de minden befejezetlen maradt. Mert Jézus hiába kérte tanítványait, hogy virrasszanak vele az Olajfák hegyén, fölkészülve a hamarosan eljövő megpróbáltatásra – a tanítványokat legyőzi az álom, a gyöngeség. Még szürkület van, amikor a Mester fölébreszti őket, de csak hogy tudassa velük: az óra elérkezett, hamarosan vádlói kezére jut. A katonák megérkeznek. A harminc ezüstön megvett Júdás csókkal jelzi nekik, kit kell lefogni. Péter kardot ránt, követnék a többiek is, de Jézus visszafogja őket: ha megvédik, nem teljesedhet be az Írás, amely szerint a sorsa elrendeltetett. A katonák megkötözik, a zsidó főpapok elé hurcolják. Törvényt ül fölötte a főtanács, de hiába, bűnösségére bizonyítékot nem találnak. Ekkor elhangzik a kérdés: ő lenne a Messiás, az Isten fia? Jézus válasza: valóban ő. A főpapok erre kiáltozni kezdenek: istenkáromló, méltó a halálra! Róma jeruzsálemi helytartója elé hurcolják.
Pilátus nem találja vétkesnek. El akarja bocsátani, ám a főtanács zajongva tiltakozik. Végül a bevett kegyelmi módozat szerint a jelenlévőktől kérdezi, kit bocsásson el, a gyilkos Barabást vagy Jézust. A főpapok által feltüzelt tömeg Jézus nevét kiáltozza. Pilátus kimondja az ítéletet: Ibis ad crucem… keresztre mégy. Aztán mossa kezeit. A Názáreti elindul utolsó útjára. Tizenkét stáció, szenvedéssel teli. A Golgotán, a Koponyák hegyén hamarosan kalapácsütések zaja hallik, vasszegek vágnak húsba, csontba, lándzsa döfi át a szenvedő oldalát. Jézus haláltusája megkezdődik. És elhangzanak az utolsó szavak. Consummatum est. Bevégeztetett. Az evangelisták írása szerint abban a pillanatban a jeruzsálemi templom kárpitja meghasadt. Beteljesedett hát az Ige. Már csak az Anya szólongatja Fiát. Zokogás hallatszik. A hajnal keltére aztán csönd ereszkedik a Koponyák hegyére.
„Kínhalálra, keresztfára, szép gyöngyvirágom” – kezdi az egykori iskoladrámák módjára az elbeszélést a népénekes, a passió sorról sorra megy egészen a végső stációig, de ezen a tragikus tavaszon ennek sincs tere, nincs keresztútjárás, a templomokban sem éled meg a mise helyén az evangéliummal kibontott szenvedéstörténet, és a végén a hívek nem vonulnak ki néma csendben a templomból, mert most nincs kinek kivonulni. De ezt a húsvétot a szokatlanul mély csönd, a kétszeres gyász némasága uralja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.