A partfal rekonstrukciója kapcsán a múzeum régészei elérkeztek a munkálatok második üteméhez. A múzeum parkolójában szeptember 25-én kezdték el az ásatásokat, és 17 napig dolgoztak a 3x6-os szelvényen. Három méter mélyen megtalálták a déli várfal egyik szakaszát, e fölött az árvíz utáni feltöltés lapult.
A Móra Ferenc Múzeum régészei a déli kaputornyot és a vízibástyát összekötő, 2,5 méter széles falra 3 méter mélyen bukkantak rá. A fal 1,3 méter magasságban maradt meg, a régészek megtalálták az alapozást is.
Pópity Dániel
, az ásatásokat vezető régész elmondta, kocsinyomok és patalenyomatok kerültek elő. A nyomok valószínűleg a bontás idején keletkezhettek. Jól látható, hogyan fordultak a szekerek a várfal tövéhez, és hol várakoztak a bontott anyagot szállító lovak. A föld gyomrából előkerült leletanyag meglehetősen szegényes, néhány újkori és egy-két középkori eredetű tárgyra bukkantak csupán a régészek. A fal kora egyelőre bizonytalan, habarcs-, illetve téglamintákat vettek, ezek természettudományos elemzéséből próbálják kideríteni a korát. Valószínűleg a 15. század derekán építhették. A fal téglából készült, noha egy helyen találtak benne egy nagyobb faragott követ is. Ebből arra következtetnek a régészek, hogy a vár építésekor római-kori kődarabokat is felhasználhattak. A leletanyagból az ásatások vezetője egy faragott, menetes birkacsontból készült szipkát mutatott be az újságíróknak. A vízügyesek is megtekintették az ásatásokat, első kérdésük az volt, milyen mélyen van a fal, ugyanis a partfal rekonstrukciója nyomán ide tervezik a szivárgó rendszert. A gödröt (az előkerült várfal maradványaival együtt) a szükséges munkálatok elvégzése után visszatemetik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.