Egy Budapestről üzemeltetett honlappal (maesteszinhaz.hu) kötött szerződést a közelmúltban a Szegedi Nemzeti Színház, amelynek értelmében az előadás napján csak ezen a honlapon keresztül 50 százalékos kedvezménnyel lehet jegyet vásárolni.
A vidéki színházak közül a szegedi teátrum az első, amely részt vesz az akcióban.
Borda Sándortól
, a Szegedi Nemzeti Színház marketing ügyvezetőjétől megtudtuk, ez a színháznak plusz költséget, kiadást nem jelent. E lehetőség tulajdonképpen azoknak jó, akik utolsó pillanatban döntenek a színházba menetelről, ösztönözik őket, hogy ezt megtegyék a honlapon keresztül úgy, hogy fél áron juthatnak jegyhez. A színháznak ez egyfelől árbevételt jelent, másfelől pedig nagyon fontos fizető nézőt is. Az akció a kisszínházi és nagyszínházi saját előadásokra egyaránt érvényes. Ily módon jegyet igényelni szinte az előadás kezdetéig lehet, de csak az említett honlapon. A megoldás veszélyeket is rejt magában, figyelmeztet a szakember, hiszen valódi fizetőképes kereslettől foszthatja meg a színházat, olyanokat is elveszíthetnek, akik esetleg meg tudnák fizetni a teljes áru belépőt. Ennek a kockázata megvan. A színházmarketinges szerint nem arról van szó, hogy ezáltal kiengednének a kezükből egy csomó pénzt, hanem arról, hogy az utolsó pillanatban is bevételt tudnak produkálni olyan jegyek eladásából, amelyeket az utolsó nap már igencsak nehéz, szinte lehetetlen értékesíteni. Az akció másik fontos hozadéka az, hogy az állami támogatás elnyeréséhez a fizetőnéző-szám domináns szempont. Ehhez pedig legalább fél áron, de nem olcsóbban kell értékesíteniük a jegyeket. A last minute akcióban becsalogatott néző még fizető nézőnek számít az állami támogatások elnyerése szempontjából. Száz százalékos telítettség a színházak esetében nagyon ritka nem csak Magyarországon, bárhol a világban. Az itt-ott egyesével előforduló kóbor jegyek a legtöbb színházban fellelhetők, ezek a legkevésbé értékesíthető belépők. Az akció elsősorban ezekre vonatkozik. Készül a színház egy másik meglepetéssel is, amellyel megpróbálnak még több fizető nézőt becsalogatni. A közeljövőben a Vodafone-nal szándékoznak megállapodást kötni. A távközlési szolgáltató Kedd nevű hűségprogramjához csatlakozik a színház, aminek dióhéjban az a lényege, hogy a Vodafone ügyfelei számára keddenként biztosít partnerein keresztül kedvezményes vásárlási lehetőséget, jelesül itt is 50 százalékos az akció mértéke. Nagyon szeretnénk, ha ez a kapcsolat úgy működne, hogy a színháznak valós haszna is származna belőle, fogalmaz Borda. Mindkét fél kíváncsi az eredményekre, hiszen a színháznak sincs sok tapasztalata egy multinacionális céggel való együttműködés terén, és a távközlési cégnek is új a kultúra ilyképpen történő népszerűsítése. A kedvezmény csak kedden vehető igénybe két fő számára, és nem emelt díjas előadásokra vonatkozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.