Kultúra

A Csárdáskirálynő sikere Triesztben

A Csárdáskirálynő sikere Triesztben

2010. július 12., hétfő
A Csárdáskirálynő sikere Triesztben

Az olasz napilapok színházkritikusai kedvező kritikákat írtak a trieszti nemzetközi operettfesztivált a múlt héten megnyitó Csárdáskirálynő-előadásról; az olasz-magyar koprodukció a közönség tetszését is elnyerte.

A július 22-ig a trieszti Teatro Verdi színházban látható Kálmán Imre-operettel nyílt meg az észak-olasz városban a 41. Nemzetközi Operettfesztivált; a Csárdáskirálynőt a csütörtöki megnyitó után szombaton is bemutatták. A trieszti és a Szegedi Nemzeti Színház koprodukciójában színre vitt Csárdáskirálynő sikerét bizonyítja, hogy nem csak a helyi sajtó számolt be róla: az előadással az olasz országos napilapok is foglalkoztak. "Könnyed és érzéki operett. Kálmán megmosolyogtatja Triesztet" - ez volt a címe a Corriere della Sera színházkritikusa,

Enrico Girardi

hétfői írásának. A lap cikke szerint a gazdasági válság csak a pénzt vette el, a látványtól nem tudta megfosztani a fesztivált. A szerző kiemelte: bár nem volt könnyű újat alkotni A vígözvegy és a Denevér után a harmadik legnépszerűbb operettből, az olasz-magyar Csárdáskirálynőnek ez mégis sikerült. Enrico Girardi azt írta, hogy a magyar operett Triesztben megtalálta az egyensúlyt a darab eredeti változata és aktualizálása között. Nem száz évvel ezelőtti Csárdáskirálynő lépett színpadra, de nem is túl modern. "Pezsgős előadást láttunk, túlzott buborékolás nélkül"- fogalmazott a Corriere kritikusa, aki ötössel osztályozta az "eredetiséggel és jellemmel" vezénylő

Pál Tamást

, a Szegedi Nemzeti Színház operatársulatának első karmesterét. A cikkíró elégedett volt a Silvia szerepét játszó

Alisa Zinovjevával

, elfogadhatónak nevezte az Edwin Ronald herceget alakító

Vadász Dánielt,

egyedül a Boni szerepét játszó

Gennaro Cannavacciulóval

volt elégedetlen. A Corriere hangsúlyozta, hogy a trieszti publikum lelkes tapssal díjazta az előadást. Ennél is lelkesebben szólt a La Repubblicában

Dino Villatico

, aki fergeteges trieszti királynőről írt. A lap dicsérte a válság miatt megtizedelt trieszti tánckart helyettesítő szegedi kollégákat, az "alkalmazkodó" karmestert és

Tasnádi Csaba

"szellemes" rendezését. Az énekesekről pedig annyit jegyzett meg: egyik jobb volt, mint a másik. A trieszti fesztivál másik olasz-magyar koprodukciója a Sisi a történelem helyszínein című produkció, amely

Ernst

és

Hubert Marischka

műve alapján készült, szintén Pál Tamás vezénylésével. Trieszt után mindkét előadást a gödöllői kastélyban is bemutatják.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.