Nizza fényei címmel Alexis Mossának a dél-francia fürdővárost ábrázoló akvarelljeiből nyílt kiállítás csütörtökön délután a szegedi Reök-palotában.
Alexis Mossa
a XIX. és a XX. század fordulóján alkotott Nizzában, élete és munkássága egybeesik az impresszionistákkal, mégsem sorolható a stílusirányzat követői közé, bár képein felfedezhetőek a plein air törekvések - mondta a tárlat megnyitója előtt
Nátyi Róbert
művészettörténész, a Reök-palota munkatársa az MTI-nek. Az 1844-ben Dél-Amerikában született Alexis Mossa párizsi tanulmányai után az 1860-as években tért vissza Nizzába. Ekkoriban a település még vadregényes halászfalu volt, az angol és orosz arisztokrácia csak a következő években kezdte felfedezni a környéket. A festő több mint fél évszázad alatt elkészített több száz - számmal és dátummal ellátott, precízen dokumentált - színpompás, mediterrán hangulatú akvarelljén nyomon követhető, miként alakult át Nizza, nyerte el mai formáját a kikötő, a promenád, épültek fel a híres villák. A július 12-ig látogatható szegedi tárlaton a festő mintegy nyolcvan akvarelljével találkozhat a közönség; ezeket a nizzai Masséna Múzeum kölcsönözte a Reök-palotának. Immár hagyomány, hogy a Nyári Tárlattal, illetve a Táblaképfestészeti Biennáléval párhuzamosan Szeged egy testvérvárosa is kiállítást rendez a Reök-palotában. Nizza és Szeged idén ünnepli testvérvárosi kapcsolatának negyvenedik évfordulóját, így ebben az esztendőben a dél-francia település a csongrádi megyeszékhely vendége - közölte Nátyi Róbert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.