Az útóbbi napokban folyamatosan a vasútvillamos közlekedési rendjének módosulásairól tájékoztattuk olvasóinkat: kimaradt járatokról, pótlóbuszokról és villamosokról kellett hírt adjunk. Több okból kifolyólag a közelmúltban három jármű is kiesett a forgalomból, de ha teljes lesz a flotta, Kanda Imre főmérnök szerint nem fog majd ekkora problémákat okozni - tudhattuk meg a Rádió7 csütörtöki Közös Nevező című műsorából.
Az ónos eső ugyan hatással lehetett volna a vonal váltóira, azonban fűtőberendezéssel vannak ellátva, így kizárt, hogy befagyjanak - azonban a vastag jéglerakódást a felsővezetékeken nem lehet kivédeni, ami a közelmúltban bekövetkezett szakadáshoz vezetett. Kanda Imrétől megtudhattuk, hogy egy másik szerelvénynél aláváltás történt, ami járművezetői hiba miatt kisiklott, de hangsúlyozta, hogy
A vasútvillamos meglévő nyolc szerelvényes flottájából jelenleg még nem is mindegyik szállíthat utasokat, ugyanis tartampróbát teljesít, így érthető, ha 2-3 jármű kiesik, az fennakadásokat fog okozni. Kanda szerint az összes új rendszernél előfordulnak problémák, nem várt meghibásodások, legyen szó akár villamosról, vagy a tram-trainről. A főmérnök ugyanakkor azt mondta a rádióműsorban,
ha ezeken a természetesen előforduló zökkenőkön túl lesz a tram-train, utána 40-50 évre biztosítja a teljes körű szolgáltatást Szeged és Hódmezővásárhely között.
A vadonatúj szegedi kocsiszín még hatékonyabbá és gyorsabbá fogja majd tenni a vasútvillamosok karbantartását és akár javítását is: a remíz már a műszaki átadásnál tart, tavasz végére már át is adhatják azt. A vásárhelyi párjáról is szó esett a műsorban, az ottani kocsiszínnel kapcsolatban Mucsi László projekttanácsadó azt nyilatkozta, hogy hamarosan a tervezési szakaszba lép a beruházás, a közbeszerzési eljárások már véget értek.
via Promenad24
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.