Közlekedés

Gyors vagy lassú legyen a Tram-Train?

Gyors vagy lassú legyen a Tram-Train?

2021. december 11., szombat
Gyors vagy lassú legyen a Tram-Train?

Bejáratós próbaüzemszerűség állapotában van még a tram-train, tulajdonképpen az éles tesztüzem tart jelenleg: figyelik a lakosság reakcióit. Most úgy tűnik, központi kérdés lehet, hogy gyors vagy lassú legyen inkább vele a közlekedés?

Lázár János rövid videóban összegezte az elmúlt másfél hétben felmerült kérdéseket.

Az egyik ilyen lakossági kérdés az volt, miként lehetne a menetidőt rövidíteni? Lázár szerint erre több opció is lehetséges, ezek közül az egyik az, ha gyorsítanak a vasút-villamoson, mert 100 km/órával is tudnak közlekedni (most 80-al mennek); a másik opció pedig az lehet, ha nem áll meg annyi helyen a vonat. Ezt így magyarázta el feltételes módban, de hozzátette a saját véleményét is:

Közölte tehát, hogy azt tervezik:

januártól gyorsabb lesz a tram-train,

de még nem született döntés arról, pontosan hogyan, vagy mitől is lesz gyorsabb.

Lakossági észrevételek szerint "talán felesleges" megállnia a vonatnak a Pulz, Bem és Galamb utcákban, de erre Lázár azt mondta:

"Ezt még meg kell vitatni az utasokkal; másrészt pedig beszélni kell a MÁV-val"

Hozzátette: a következő hetekben nagy egyeztetések lesznek az eddigi tanulságokkal és a menetrend összeállításával kapcsolatban. Végül közölte a magánvéleményét is, ami persze nem tény: ő maga a megállóhelyek ritkításának a híve.

Lázár Jánost két szegedi politikus biztosan nagyon követi: Szabó Bálint és Mihálik Edvin.

Szabó Bálint óvatosan javasol, Mihálik Edvin már riogat

A Mindenki Szegedért Mozgalom független képviselője, Szabó Bálint azt mondta, az ő javaslata az lenne, hogy ne a megállóhelyeken "babráljanak", hanem inkább a két város között gyorsuljon fel 120 km/órás sebességre a tram-train és akkor a kecske is jól lakik, de a káposzta is megmarad - egyik városban sem kell hozzányúlni a megállókhoz.

A Momentum parlamenti helyre vágyó, fiatal politikusa rutinosan ugrott neki Lázár Jánosnak, már gyakorlatilag kész tényként beállítva a megállóhelyek számának csökkentését.

Olyannyira tetszhetett neki ez a kis minikampány, hogy nyomtatott is pár matricát, amiket kiragasztott a megállókba, természetesen erről be is számolt a közösségi oldalán: harcias képpel illusztrálva önmagát és a helyzet komolyságát:

A két politikus között az a különbség, hogy ugyan mindkettő "kampányol", de egyikük a megfontolandónak tűnő javaslat irányából, a másikuk a támadás, ellenállás, megakadályozás irányából,de érdemi javaslat nélkül.

A népítélet is megszületett

egyébként Mihálik akciójára reagálva, a közösségi oldal tanulsága szerint már így néz ki a matricája:

SZAVAZÁS

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.