Közlekedés

A szegedi utasok húsz százaléka szabálytalanul hordja a maszkot

A szegedi utasok húsz százaléka szabálytalanul hordja a maszkot

2020. szeptember 24., csütörtök
A szegedi utasok húsz százaléka szabálytalanul hordja a maszkot

A Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) megkeresésünkre közölte, a maszk használatát elsődlegesen a forgalmi- és utasellenőrök ellenőrzik, akiknek jogukban áll az utazásból kizárni és pótdíjazni olyan utasokat, akik nem viselnek védőeszközt.

A maszkhasználat elmulasztása esetén a pótdíj a helyszínen vagy három napon belül 7 ezer forint.

Hozzátették, az ellenőrök először a felszólítással élnek, ilyen ellenőrzések folyamatosan zajlanak.

Az utasok körülbelül 95-98 százaléka használ maszkot az utazás során, ugyanakkor csupán 80-90 százalékuk hordja szabályosan.

Kérdésünkre elmondták, a rendelet a megállókban nem, csak az olyan helyiségekben írja elő a maszkhasználatot, ahol az utasok várakoznak. Ilyen a szegedi közösségi közlekedési rendszerben nincs, Szegeden ez a vasútállomásra és a Mars tér zárt utasvárójára vonatkozik.

A társaság közölte, hogy folyamatosan vizsgálják a járványhelyzetet és a többi hazai közösségi közlekedési társaság gyakorlatát. Egyelőre nem tervezik az első ajtós felszállás szüneteltetését. További intézkedéseket a megbetegedések függvényében fognak meghozni, koordinálva a Volánbusszal és a városvezetéssel.

Az utasforgalom kapcsán közölték, hogy a tavalyi évhez képest augusztusban 80 százalékos volt a járatok kihasználtsága, a szeptemberi tapasztalatok alapján ez tovább emelkedett, de egyelőre nem éri el a tavaly szeptemberi szintet.

Megemlítették, hogy zsúfoltság nem tapasztalható egyetlen vonalon sem. A társaság szerint ennek okai, hogy egyrészt a munkahelyi „home office” több cégnél folyamatos, másrészt a Szegedi Tudományegyetemen hibrid oktatás van érvényben, harmadrészt a szeptemberi jó időben a városban továbbra is sokan közlekednek kerékpárral és rollerrel.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.