A városi tömegközlekedési eszközökön dolgozó ellenőrök tavaly összesen 90 000 járaton ellenőriztek. Ezeken a járatokon összesen
16534 alkalommal indítottak pótdíjazási eljárást.
A helyszíni bírságot 1308-an választották és fizették ki a 7000 Forintos pótdíjat. A helyszíni és az utólag rendezett pótdíjakból nagyságrendileg
37,5 millió Ft bevétel keletkezett.
Ez azonban még nem a végleges összeg, mivel 8219 ügy még folyamatban van, itt a fizetési felszólítást küldtek, illetve fizetési meghagyást kezdeményeztek.
Az ellenőrzéseket 2019. július 1. óta végzi a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. közlekedésszervezési divíziója. Azóta 10 082 esetben nem fizették be a bliccelők a kiszabott pótdíjat.
MILLIÓS TÉTTEL TARTOZIK EGY BLICCELŐ
A SZKHT-től megkérdeztük, hogy mekkora az egy utashoz köthető legnagyobb tartozás. Két egészen elképesztő számot kaptunk: egy lakcím nélküli utas 152 ügyben összesen 3 648 000 forinttal tartozik.
A legmagasabb összeg, amit 1 utas befizetett, 191 750 forint volt.
A koronavírus-járvány hatása az SZKHT pótdíjazási bevételeire is hatással volt. - 2019. július 1-től végzi társaságunk az ellenőrzést a szegedi helyi közösségi közlekedés járatain. A 2019 második félévet, valamint a 2020. második félévet összehasonlítva 2020 második felében 2,5 millió Ft-tal kevesebb volt a pótdíjbevétel. A pótdíjbevétel csökkenése a járványhelyzetre való tekintettel, a kormány által biztosított utazási kedvezmények bevezetésére, az utazási szokások megváltozására, az oktatás digitális tanrendre történő átállásra, valamint a városi rendezvények elmaradására vezethető vissza - írta kérdésünkre Makrai László, a cég ügyvezető igazgatója.
Hozzátette, hogy az ellenőrök a járványhelyzet alatt is a folyamatos jelenléttel és határozott fellépéssel igyekeztek betartatni a járványügyi intézkedések kapcsán keletkezett jogszabályi előírásokat és mellette a viteldíj megfizetésére is.
NEM CSAK A JEGYEKET ELLENŐRZIK
- Külön feladatunk a két szolgáltató (SZKT, Volánbusz) ellenőrzése is, amelyet eredményesen végrehajtottunk. Ennek megfelelően a szolgáltatási szerződésben rögzített szolgáltatási minőségben megállapított nem-megfelelőség szolgáltatási díj csökkentésében jelenik meg - közölte Makrai László.
kiemelt kép: www.delmagyar.hu
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.