A Délmagyarország 1920. január 25-i számában közölte azt a táviratot, amelyet a Szegedi Kereskedelmi és Iparkamara gróf Apponyi Alberthez és gróf Teleki Pálhoz intézett a Szeged–Szabadka–Bajai-vasútvonalnak az ország határain belül való megtartása érdekében. A vonal nagy része végül a Szerb–Horvát–Szlovén királysághoz került, most azonban rövidesen felújíthatják, és újraindulhat rajta a forgalom.
A kamara álláspontja szerint Szeged, mint az ország legnagyobb vidéki városa a legkisebb élelmezési körletre korlátozódott, mert az a pár község, amely Bácska és Torontál felől az országhatáron belül maradna, élelmezés szempontjából nem lenne releváns. – A város élelmezését eddig a torontáli és bácskai részek szolgáltatták, hiszen az északra eső területek homokos szőlőterületek, amelyekről Szeged gyümölcsön kívül alig jutott bármihez. Ismeretes az is, hogy úgy Torontál, mint Bácska felől kereskedelmi és gazdasági szempontból, úgyszintén kulturális téren is állandóan fokozódó gravitáció volt Szeged felé –
olvasható a Délmagyarország 1920. január 25-i számának címlapján.
A kamara mellett Törökkanizsa, Nagyszentmiklós és még számos teljesen magyar község is tiltakozott az elszakítás ellen, mivel annak következtében olyan ipari és kereskedelmi vállalatok sorsa pecsételődött meg, amelyeket Szegedhez fűzött minden érdekük.
A táviratban kitértek ara is, hogy a Szeged—Szabadka—Bajai-vasútvonal elvesztésével nemcsak a szegedi gazdasági életre, hanem az ország tiszántúli részére is súlyos csapást mérne az antant. – Elvesztenők a Dunántúllal való délirészi egyetlen összekötő vonalunkat, amelynek következménye az lenne, hogy minden szállítmányunkat, amely a tenger, illetve a Dunántúlra irányulna, csak óriási kerülővel, szállítási költségekkel terhelten eszközölhetnők. Hogy tehát Szegedet élelmezési, gazdasági téren agyon ne üssék, tiltakozunk a jelenlegi határvonalak megszabása és jóváhagyása ellen és hangos szóval követeljük jogunkat az élethez. Nekünk a Szeged–Szabadka–Baja-vasútvonal egyik életfeltételünk ebben a csonka országban. Eleget raboltak el a szegedi érdekeltségből. Elvesztett a szegedi kereskedelmi és iparkamara 110 képviseletet 140 képviseletéből – olvasható a táviratban.
, hogy a MÁV kiírta a feltételes közbeszerzési eljárást a Szeged–Szabadka közötti vasútvonal felújításának tervezési és kivitelezési munkáira. Kiderült: Szentmihályon is megáll majd a vonat. Szabadkán írta alá tavaly a magyar és a szerb kormány a Szeged–Röszke–Szabadka-vonal felújításáról szóló szándéknyilatkozatot, várhatóan 2022 nyaráig a MÁV a Szegedtől az országhatárig húzódó 13 kilométeres szakaszt újíttatja fel. A két város közötti 44 kilométeres vonalon a munkálatokat követően 30–40 perc lehet a menetidő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.