Az ország legrangosabb foglalkoztatói díjai kerültek 2019-ben Szegedre: az Országos Foglalkoztatási Alap Felelős Foglalkoztató elismerése, a Családbarát Vállalat cím az idén egyaránt a PC Trade Systems-hez került, illetve idén ismét bekerült a vállalkozás az ország 100 legjobb KKV-ai közé a Dreamjo.bs kiírásán.
Az Employer Branding – azaz a munkáltatói márkaépítés - jelenleg az egyik leginkább felkapott kifejezés Magyarországon a foglalkoztatók körében, főleg az IT területén. Ennek egyik oka, hogy napjainkban a munkaerőpiacon a keresleti oldal sokkal erősebb, ezért a cégek szinte élet-halál harcot vívnak az értékes, nélkülözhetetlen munkaerő megszerzéséért, megtartásáért. Azok a cégek, akik ezt tudatosan művelik és beépítik stratégiai célrendszerükbe, versenyelőnyhöz juthatnak. Szegeden is van olyan vállalkozás, ahol erre nagy hangsúlyt fektetnek. Az év utolsó negyedében mindig felszaporodnak a különböző díjak, elismerések átadását célzó rendezvények, így van ez a foglalkoztatók körében is. Ezek a díjak különösen felértékelődnek manapság, hiszen a munkavállalók már megválogatják, hogy hova adják be jelentkezésüket, hol szeretnének dolgozni. Továbbra is meghatározó és fontos az adott munkakörhöz kapcsolt bér és juttatások, de ezek mellé szorosan felzárkóztak az olyan kevésbé anyagi motivátorok, mint pl. a közösség, a képzési lehetőségek, a rugalmas munkavégzés, -munkaidő, a társadalmi szerepvállalás.
Szegeden a kis- és középvállalkozások között a PC Trade Systems évről évre előkelő helyeken végez a különböző foglalkoztatói pályázatokon. 2019-ben sorozatban negyedik alkalommal választotta be a céget az Országos Foglalkoztatási Alap a felelős foglalkoztatók szűk táborába, többszörös Családbarát Vállalat cím tulajdonos és idén ismét bekerült a vállalkozás az ország 100 legjobb KKV-ai közé a Dreamjo.bs kiírásán. „Néhány évvel ezelőtt megvizsgáltuk, hogy melyek azok a területek, dimenziók, amelyek mentén hitelesen meg tudjuk magunkat különböztetni a versenytársainktól, mint munkáltatók, melyek azok a kritikus pontok, amelyek láthatóvá, vonzóvá teszik a vállalkozásunkat, mint foglalkoztatót, és hosszú távon is megtartó erővel bírnak. Amikor ezeket definiáltuk, próbáltunk reflektálni a munkaerőpiacra beáramló y és z generáció sajátosságaira, de ügyeltünk arra, hogy közben önazonosak maradjunk, a vállalati értékeinkkel összeegyeztethető vállalásokat tegyünk” – foglalta össze a vállalkozás munkáltatói márka stratégiáját röviden Krémer Csaba, a cég operatív vezetője. „Nagy hangsúlyt fektetünk a közösségi oldalakon való aktív jelenlétre és a belső kommunikációra, a vezetői kultúránkat, a különböző visszajelzési, teljesítményértékelési rendszereinket transzparenssé tettük, erősítettük a kétoldali kommunikációt, a munkavállalók bevonását, és teret engedünk az alulról jövő kezdeményezéseknek. A kulcsszó minden esetben a fenntarthatóság volt, nem akartunk átmeneti, hóbortnak tűnő, kiszámíthatatlan intézkedéseket bevezetni.” Manapság, amikor egy nyitott pozícióra a 10 évvel ezelőtti 100 jelentkező helyett csak 5-10 jelentkezik, fontos, hogy egy vállalkozás tudja, miben erős, miben tud mást nyújtani, mint a többi foglalkoztató. Ezért fontos és hangsúlyos, hogy segítse a családdal eltöltött minőségi időt, a munka-magánélet egyensúlyának fenntartását, a fiatal, leendő munkavállalók segítése érdekében a helyi, térségi oktatásban való részvételt és a sport támogatását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.