Közélet

Ha nem működik a kártyás fizetés a buszon, az utast büntetik

Ha nem működik a kártyás fizetés a buszon, az utast büntetik

2019. szeptember 19., csütörtök
Ha nem működik a kártyás fizetés a buszon, az utast büntetik

Cseppet sem utasbarát megoldást találtak Szegeden arra az esetre, ha a tömegközlekedési eszközön kártyával akar valaki fizetni, de az nem működik.

Olvasónk szerdán felszállt az egyik 77-es buszra, ahol nem működött a kártyás jegyvásárlás, mivel rossz volt a terminál. Felhívta az oldalán lévő ügyfélszolgálati telefonszámot, ahol közölték vele, hogy ilyen esetben jobb, ha leszáll a buszról, mert ha jön az ellenőr, akkor megbünteti. "A hölgynek elmondtam, hogy nem működik a terminál, készpénz nincs nálam. Rövid tanakodás után nagyon kedvesen elmondta, hogy ha jön az ellenőr, akkor hiába mutatnám meg neki, hogy a saját hibámból nincs jegyem, a büntetést nem kerülöm el"- írta levelében Gábor. Azaz, a közlekedési társaság lehetőséget biztosít arra, hogy bankkártyával fizessen az utas a jegyért a buszon. Mivel az eszköz hibája csak a felszállás után derül ki, ezért az ajtó csukódásának a pillanatában már meg is szegi az utazási feltételeket az utas, ha nincs nála készpénz. Ráadásul ha van nála készpénz, akkor is további három problémával találkozhat:

  • a járművezető nem biztos, hogy vissza tud adni és nem is kötelezhető arra, hogy ezt a problémát megoldja
  • ha a jármű elindult, akkor a vezetőnek nincs lehetősége arra, hogy jegyet adjon ki, lévén akkor neki a vezetésre kell koncentrálnia
  • ráadásul amíg az automatánál vásárolt jegy "csak" 370 forintba kerül, addig a sofőrnél vételezett tikettért 450 forintot kell fizetnünk.

Tehát ha a terminál nem működik, az ajtó becsukódik és jön az ellenőr, akkor hiába nem hibázott az utas, kap egy csekket. Ráadásul mivel a jegyvásárlóknak a legritkább esetben van bérletük, így elesnek a legolcsóbb, 900 forintos bérletbemutatási díjtól. Ha befizeti három napon belül a "legolcsóbb" 7000 forintos büntetést, reklamál, akkor talán van esélye arra, hogy méltányolják a beadványát. De erre semmilyen garancia nincs. Ha szerencséje van az utasnak, leszáll a járműről, akkor jöhet az alternatív eljutási lehetőség. Merthogy a 77-es busz esetében a következő járatra egy órát kell várnia. Ha nem siet, van ideje jegyet vennie... "Már-már úgy tűnik, hogy jobban jár az üzemeltető, ha nem működik a kártyás fizetés"- írta Gábor a faramuci helyzetről. Kérdéseinket elküldtük a szegedi tömegközlekedést üzemeltető cégeknek, ha válaszolnak, frissítjük a cikkünket.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.