Közélet

Mindennapossá vált a szegedi parkolóautomaták meghibásodása

Mindennapossá vált a szegedi parkolóautomaták meghibásodása

2019. április 18., csütörtök
Mindennapossá vált a szegedi parkolóautomaták meghibásodása

Sokkal több a gond a szegedi parkolóautomatákkal, mint azt elsőre gondoltuk. Most kiderült, az elmúlt kilenc hónapban összesen – kapaszkodjanak meg – 481 esetben adódott probléma a készülékekkel.

Egy hónapon belül négy szegedi parkolóautomata meghibásodásáról

számolt be az üzemeltető Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) internetes oldalán, most azonban kiderült, ennél sokkal többször adódott probléma a készülékekkel. Portálunk megkeresésére ugyanis az SZKT azt közölte, az idei első negyedévben összesen 161 egyedi bejelentés érkezett az ügyfélszolgálatukra parkolóellenőröktől, autósoktól és a felügyeleti rendszerből. Ezt azt jelenti,

hogy átlagosan naponta 1,78 készülék adta meg magát a 136 darabos szegedi flottából,

amely összesen 85 ezer üzemórát teljesített az elmúlt három hónapban. Az említett időszakban öt olyan este is volt, amikor egy-egy automata több mint egy napig üzemképtelenné vált rongálás, kijelző-, óra- vagy terminálhiba miatt. Ezekben az esetekben a német gyártó budapesti partnerén keresztül legkésőbb 36 órán belül cserealkatrészt biztosított a javításhoz. A jelenség, hogy szinte minden minden napra jut kettő hibabejelentés, egyáltalán nem egyedi, hiszen mint az SZKT közleményéből kiderül,

az előző negyedévben 177, míg előtte 143 bejelentést kapott az automata-üzemeltetési csoport.

„A bejelentések döntő többsége pénzérme elakadásból adódik, mely jellemzően akkor fordul elő, amikor sérült érmét vagy érméhez hasonló tárgyat dobnak az automatákba.

Az ilyen jellegű hibák (pénzérme-elakadás, pénzérmenyílás-eltömődés, papírelakadás) javítása üzemidőben 30-60 perc alatt elhárításra kerül” — közölte a társaság, amely arra kérdésünkre, hogy mennyi pénzt költöttek a javításokra, a következő választ adta: „Szeged város beszerzési szerződésében teljes körű támogatást és garanciát kért és kapott, így ezen hibaelhárítások, javítások jelenleg díjmentesek." A társaság közleményében arra kéri az állampolgárokat, hogy ha hibát tapasztalnak, haladéktalanul jelentsék be az automatákon található ingyenesen hívható, zöld számon. „Minden tőlünk telhetőt megteszünk a rongálási hibák felderítése kapcsán, az autósok zavartalan parkolása érdekében. Több ilyen eset kapcsán a rendőrséggel együttműködünk, szeretnénk ezen esetek számát minimalizálni, de a szándékos rongálásért sem az automaták szállítóját, sem üzemeltetőjét felelősség nem terheli" — zárul a kommüniké.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.