Lázár János országgyűlési képviselő a napokban abban állapodott meg Pásztor Istvánnal, a Vajdasági Magyar Szövetség elnökével, hogy javasolni fogják a kormánynak, hogy 2022-ig építsék újjá a Szabadka–Szeged teljes vasúti pályát, és emellett kezdjék meg a Baja–Szabadka vasútvonal teljes újjáépítését.
Lázár János országgyűlési képviselő december végén Pásztor Istvánnál, a Vajdasági Magyar Szövetség elnökével, az úgynevezett Déli Vasútvonal névre keresztelt, Pécs–Baja–Szabadka–Szeged–Hódmezővásárhely–Békéscsaba–Gyula - és adott esetben Nagyváradig tartó - 160 km/h-s sebességkorlátú vasútvonal kapcsán egyeztetett. - Szeged és Hódmezővásárhely között ez a projekt már folyamatban van, a Hódmezővásárhely–Békéscsaba–Gyula vonalon pedig előkészítés alatt áll – emelte ki múlt heti sajtótájékoztatóján a képviselő.
A felújításokkal lényegesen csökkenhet a menetidő, Szeged és Szabadka között mintegy 30 percre, Baja és Szeged között pedig 1 órára
– írja a vajdasági
. Lázár János abban állapodott meg Pásztor Istvánnal, hogy javasolni fogják a kormánynak, hogy 2022-ig építsék újjá a Szabadka–Szeged teljes vasúti pályát, és emellett kezdjék meg a Baja–Szabadka vasútvonal teljes újjáépítését. Erről Orbán Viktor miniszterelnök kérésére január végén tárják a kormány elé a javaslatot.
A jelenlegi Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba vonalat 1870-ben adták át az Alföld–Fiumei Vasúttársaság Nagyvárad–Békéscsaba–Szeged–Szabadka–Zombor–Eszék vonalának részeként. A trianoni békeszerződés elvágta a vonalat mind Nagyvárad, mind Eszék felé. A Magyarországon maradt vonalrészek ma a MÁV 136-os (Szeged–Röszke) 135-ös (Szeged–Békéscsaba) és 128-as (Békéscsaba–Kötegyán) vonalakhoz tartoznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.