Közélet

Fél óra alatt eljuthatunk Szegedről Szabadkára, ha elkészül a Déli Vasútvonal

Fél óra alatt eljuthatunk Szegedről Szabadkára, ha elkészül a Déli Vasútvonal

2019. január 7., hétfő
Fél óra alatt eljuthatunk Szegedről Szabadkára, ha elkészül a Déli Vasútvonal

Lázár János országgyűlési képviselő a napokban abban állapodott meg Pásztor Istvánnal, a Vajdasági Magyar Szövetség elnökével, hogy javasolni fogják a kormánynak, hogy 2022-ig építsék újjá a Szabadka–Szeged teljes vasúti pályát, és emellett kezdjék meg a Baja–Szabadka vasútvonal teljes újjáépítését.

Lázár János országgyűlési képviselő december végén Pásztor Istvánnál, a Vajdasági Magyar Szövetség elnökével, az úgynevezett Déli Vasútvonal névre keresztelt, Pécs–Baja–Szabadka–Szeged–Hódmezővásárhely–Békéscsaba–Gyula - és adott esetben Nagyváradig tartó - 160 km/h-s sebességkorlátú vasútvonal kapcsán egyeztetett. - Szeged és Hódmezővásárhely között ez a projekt már folyamatban van, a Hódmezővásárhely–Békéscsaba–Gyula vonalon pedig előkészítés alatt áll – emelte ki múlt heti sajtótájékoztatóján a képviselő.

A felújításokkal lényegesen csökkenhet a menetidő, Szeged és Szabadka között mintegy 30 percre, Baja és Szeged között pedig 1 órára

– írja a vajdasági

Magyar Szó

. Lázár János abban állapodott meg Pásztor Istvánnal, hogy javasolni fogják a kormánynak, hogy 2022-ig építsék újjá a Szabadka–Szeged teljes vasúti pályát, és emellett kezdjék meg a Baja–Szabadka vasútvonal teljes újjáépítését. Erről Orbán Viktor miniszterelnök kérésére január végén tárják a kormány elé a javaslatot.

Egyszer már volt ilyen

A jelenlegi Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba vonalat 1870-ben adták át az Alföld–Fiumei Vasúttársaság Nagyvárad–Békéscsaba–Szeged–Szabadka–Zombor–Eszék vonalának részeként. A trianoni békeszerződés elvágta a vonalat mind Nagyvárad, mind Eszék felé. A Magyarországon maradt vonalrészek ma a MÁV 136-os (Szeged–Röszke) 135-ös (Szeged–Békéscsaba) és 128-as (Békéscsaba–Kötegyán) vonalakhoz tartoznak.

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.