Közélet

Így néz majd ki és ezért lesz jó a Szeged-vásárhelyi Tram-train

Így néz majd ki és ezért lesz jó a Szeged-vásárhelyi Tram-train

2018. szeptember 25., kedd
Így néz majd ki és ezért lesz jó a Szeged-vásárhelyi Tram-train

Berlinben egy szakkiállításon mutatták be először, hogyan is fog kinézni a vonat és a villamos szerelemgyereke, vagyis a Tram-train. Kiderült az is, mennyien tudnak majd egyszerre leülni a vonaton.

Egy hatalmas szakkiállításon, a Berlinben rendezett Innotrans-on mutatták be először élőben a Szeged és Hódmezővásárhely között 2020-tól közlekedő traim-traint. A nagyon modern, szép vonalvezetésű, kék -sárga betétekkel tarkított szerelvényt, a Stadler-től vásárolja a Máv Zrt. Pontosabban nem csak egyet, hanem tizenkettőt, amiből nyolc folyamatosan közlekedik majd, további négy pedig akkor, ha szükség van rá. https://youtu.be/sSI8nZr2iVU A tram-trainen kilencvenkét ülőhely lesz, és az álló utasokkal együtt összesen 234-en férnek föl egy szerelvényre, sőt, két kerekesszéknek és négy kerékpárnak is van benne hely.

Jelenleg a tram-train pálya kialakítása folyik Szeged és Hódmezővásárhely között, emiatt a vonatok már jó ideje nem is közlekednek a két város között.A teendők körülbelül nyolcvanöt százaléka 2019. április végéig elkészül - ígérik. Ezt követően az állomási mellékvágányok, a magasépítmények és a biztosítóberendezések átépítése következik. https://www.youtube.com/watch?v=InwFW0TozFY

 

Egyből öt okot is mondunk miért lesz jó a traim train: -20 percenként jár majd, sokkal többször, mint a busz, - nyolc -kilenc ezer ingázó utas kényelmét biztosítja, -átjár a határon, egészen Szabadkáig bővítik a síneket, - a jegy sem lesz drága, a tájékoztatások szerint, -közel százan férnek fel rá, és biciklit is lehet majd szállítani rajta.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.