A gázolásos merényletek és a rendőrök elleni támadások után vonatok kisiklatására buzdítottak dzsihadisták az utóbbi hónapokban Európában - így értesült a francia rendőrség. Az eddigi legsúlyosabb, vasúti hálózat elleni támadást 2004-ben követték el Madridban. Akkor négy vonaton, összesen 10-szer robbantottak, 191-en vesztették életüket.
Arról, hogy hogyan lehet kivédeni az ilyen tragédiákat a
Komócsin Zoltán
vasútbiztonsági szakértőt. Több országban már a repülőterekhez hasonló biztonsági ellenőrzéseket vezettek be vasúti pályaudvarokon. Ezzel meg lehet akadályozni, hogy a vonatra kerüljön bármilyen eszköz, ám a nyílt pályát nem lehet nyomon követni – mondta Komócsin Zoltán az M1 Ma este című műsorában. Hozzátette: elképzelhetőnek tartja, hogy hatósági jelenléttel vissza lehet fogni a támadások esélyét, ám ez közlekedésszervezési kérdéseket is felvetne. Külföldön akár 250 km/órás sebességgel is haladhatnak a vonatok, ekkora sebességnél pár száz méteres a féktáv. És bár töréstesztek nincsenek, ám lényegesen masszívabb szerkezetről van szó, ugyanakkor nagy tömegekről és nagy sebesség esetében nem lehet teljes a védelem – magyarázta a szakértő. A vonatokon egyébként nincsenek biztonsági övek, ám ha lennének, sem biztos, hogy teljes védelmet biztosítanának – mondta komócsin Zoltán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.