Mivel a Szegeden kihelyezett 136 automatát külön-külön számítógépként kell felfogni, napi szinten várható, hogy néhány berendezéssel gondok akadnak – mondja Majó-Petri Zoltán, az SZKT ügyvezetője. Egy automatát már áthelyeztek lakossági kérésre, és még több ilyenre lehet példa.
A két hónapja működő
parkolórendszermár egy nagy üzemzavaron túl van, s ahogy
Majó-Petri Zoltán
, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetője felidézte, akkor több mint 40 automatánál nem lehetett jegyet váltani egy biztonsági szoftverfrissítés után. A német gyártó berendezései akkor nemcsak Szegeden álltak le egyébként, hanem az Egyesült Arab Emírségekben is, ahova 3800 automatát szállított ugyanaz a társaság. „Ez egy komplex rendszer, több szolgáltatónak kell együttműködnie, így banknak és a mobilszolgáltatónak, ráadásul a szoftveres környezet is bonyolult. Az eddigi tapasztalatokat elemezve elmondható, a telepített 136 automatából napközben 132-134 berendezés folyamatosan működőképes, vagyis akadnak meghibásodások. Éppen ezért tartalék kijelző, érmevizsgáló és nyomtató is van Szegeden, hogy szükség esetén cserélni tudják azokat a kollégáink” – részletezte. Naponta átlagosan 2400-2600 parkolójegyet váltanak Szegeden, bankkártyás tranzakcióból pedig 3-400 van napi szinten, amelynek a lassúságát is többen kritizálták az SZKT-nél. Ez utóbbival kapcsolatban az ügyvezető elmondta, mivel több rendszer kommunikál egymással, nem is várható, hogy ez gyorsabbá válik. „Már megtanulták a szegediek, hogy ez a folyamat 15-20 másodperc, de a papíralapú szelvény kilyukasztása és szélvédőre kihelyezése sem volt gyorsabb” – jegyezte meg. Szintén kifogásolták a lakosok azt az új gyakorlatot, hogy maximum 4 órát lehet parkolni, akár jegyet váltunk, akár a mobilparkolást választjuk. Majó-Petri megjegyezte, a közgyűlési többség döntött tavaly ősszel a napijegy megszüntetéséről, szerinte egyébként erre jogos igény a klinikák környékén lehet, ott ugyanis nem kalkulálható, hogy mennyit kell várni egy vizsgálatra. A statisztikákból kiderül, hogy naponta 70-80 autós parkol 4 órát, a többség annál kevesebben. Kérdésünkre Majó-Petri Zoltán elmondta, átlagosan 2000 parkolást indítanak el mobiltelefonról minden hétköznap, ezek 10%-ánál kitöltik a négy órát, azt azonban nem lehet tudni, hogy a start-stop rendszert még szoknia kell egyeseknek, vagy tényleg ennyi időt akarnak várakozni. Megtudtuk, ha egy automata nem működik, akkor 20 percen belül kiszállnak a helyszínre a szakemberek, és elhárítják a hibát, vagyis fél órán belül újra működőképes a berendezés. Az is kiderült az elmúlt időszak tapasztalatai közé tartozik, hogy napi szinten többen is roncsolt érmékkel próbálnak parkolójegyet váltani, amivel egy dolgot lehet elérni, le lehet bénítani ideiglenesen az automatát. A zsinagógánál már egy automatát áthelyeztek lakossági kérésre, ott arra panaszkodtak, hogy túl sokat kellett gyalogolni a berendezésig, de több hasonló ügyet vizsgál az SZKT, például az IH környékén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.