Közélet

A tanítás egy életen át tartó csodálatos kaland

A tanítás egy életen át tartó csodálatos kaland

2017. június 2., péntek
A tanítás egy életen át tartó csodálatos kaland
kopasz_katalin001kf

Ezt vallja a szegedi Kopasz Katalin, aki a napokban megkapta az Ericsson-díjat. Az SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola fizikatanára az egyik legmagasabb szakmai kitüntetést vehette át, mégis úgy gondolja: nem dőlhet hátra.

Korábban már hírt adtunk arról, hogy tizenkilencedik alkalommal

átadták a legkiemelkedőbb pedagógusoknak a Magyar Tudományos Akadémián az Ericsson-díjakat

, s a fizika népszerűsítéséért

Kopasz Katalin

is elismerésben részesült. „Több ok miatt is örömmel tölt el a kitüntetés, ugyanis különösen jó érzés, hogy azok a kollégáim terjesztettek elő a díjra, akikkel a mindennapok során együtt dolgozom, így ez egy visszajelzés, hogy jónak értékelik a munkám. A másik, ami miatt büszke vagyok, hogy még csak 9 éve tanítok, és már megkaptam az ország egyik legrangosabb szakmai kitüntetését” – mesélte a SZEGEDma.hu-nak Kopasz Katalin. A szegedi tanárnő kettős alkalmazásban áll: az SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola mellett az egyetem fizikai intézetében tanárképzéssel, kísérletfejlesztéssel foglalkozik. Kezdetben nem vonzotta a pedagógia, inkább a kutatásnak szentelte volna munkásságát. Hosszú időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy rájöjjön: az oktatásban, gyerekek között érzi jól magát. A múlt héten

adták át az ELI-t Szegeden

, a lézerközpont a lehetőségek tárháza lehet a kutatók számára. A pedagógus szerint már több egyetemista látja, hogy ez megkönnyítheti az elhelyezkedésüket a munka világában.

kopasz_katalin003kf

A mai, ingerekben gazdag világban felmerülhet a kérdés: mennyire könnyű a fiatalokat tanítani? Katalin szerint ugyan befogadóak a diákok, de meg kell találni azt az utat, ami a lelkükhöz vezet. „Nem működik már az, hogy: tanulj, vagy rossz jegyet kapsz! A tanulók ez iránt már érdektelenek, de azt tapasztalom, hogy ha egy tanáron azt látják, hogy lelkes a tantárgya iránt, az előbb-utóbb rájuk is hatással lesz. A fizikánál például sokat segítenek a kísérletek, játékok, sőt, néha még mobiltelefont is használunk az órákon” – fejtette ki. Úgy véli, ha egy elismerést a pályája végén adnak az embernek, akkor hátradőlhet, ugyanis tudja, hogy évtizedeken keresztül megállta a helyét. "Az én esetemben azonban ez pont fordítva van: kaptam egyfajta terhet, aminek meg kell felelnem az elkövetkezendő 20-30 évben” – mondta végül a kitüntetett. Leginkább azért hivatása az oktatás, mert a diákokkal való foglalkozást egy életen át tartó csodálatos szellemi kalandnak tekinti, amit semmi más nem tud pótolni. Ugyanis, ha egy osztályban csak néhány gyermek figyelmét sikerül felkeltenie a természettudományok iránt, akkor már megéri a mindennapos fáradozás.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.