Érezhetően megnövekedett a gépjárművek száma az utóbbi években Szegeden, a panelkörzetekben élők panaszkodnak is emiatt.
"A lakosság igényelne még parkolóhelyeket, tudomásom szerint a Tarjánt is érintő rehabilitációs projekt keretében a Hüvelyk utca régi barakk épületének lebontásával szabadítanák fel parkolóhelyeket. De valóban igaz, hogy függetlenül a parkolóhelyek és zöldterületek arányától, számos képviselői órámon megfogalmazták már a lakosok, hogy nagyon is igény lenne újabb parkolók kiépítésére" - számolt be tapasztalatiról
Kothencz János
, a körzet Fidesz-L.É.T.-es önkormányzati képviselője. Főleg azért lenne kézenfekvő újabb parkolóhelyeket kialakítani a Hüvely-Szamos-Hajlat utca környékén, mert itt két iskola, a Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola és az Eötvös József-gimnázium, valamint egy bölcsőde és az óvoda is van. Csúcsidőben akkora a tumultus az intézmények körül, hogy a szülők vagy a padkán, vagy a lakóépületek között kénytelenek megállni, így viszont az ott élőknek okoznak kellemetlenséget. Tavaly októberben ismertették
Tarján közel egymilliárd forintos uniós
zöldterület-fejlesztési projektjét, ahol elhangzott: a Hajlat utcában 25 új parkolót alakítanának ki, de további parkolóhelyek kialakítására nem futja a forrásból. A helyiek akkor arra panaszkodtak, akik nem találnak parkolót, csinálnak maguknak. Gyakran előfordul, hogy a fűre állnak.
Az utóbbi években alaposan megnőtt a járműforgalom Szegeden, a Belügyminisztériumtól kértünk ki adatokat arra vonatkozóan, 2012 óta hogyan változott a nyilvántartott személygépkocsi állomány a Tisza-parti városban. Míg öt éve valamivel több mint 46 ezer autó járt az utakon, 2015-ben már 49 ezer gépkocsit regisztráltak. Mivel a minisztérium még nem fejezte be a 2016-os adatok összesítését, így arról nem tudtak nyilatkozni.
Szentistványi István
tavaly nyáron a városüzemeltetési bizottság ülésén
az önkormányzatot, amiért Odessza és Tarján zöldfelületi mutatóit csökkentenék a fejlesztés érdekében. Tarján esetében 20, Odesszánál 8 övezetnél hajtanak végre módosítást, van olyan rész, ahol 50 százalékról 20 százalékra csökkentenék az elvárt előírásos zöldfelületet. A független képviselőt azonban nem sikerült meggyőzniük arról, hogy ez segíti a legnagyobb mértékben a lakótelepek “kizöldítését”, így ő határozott nemmel válaszolt Szeged Megyei Jogú Város Építési Szabályzatának módosítására, de a többség ennek ellenére továbbengedte a határozatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.