A jogi bizottság teljes körűen fel akarja tárni az alpolgármester által szolgálati autóval okozott baleset körülményeit.
Rendkívüli ülésen tárgyalja
Szentgyörgyi Pál
(MSZP) gazdasági alpolgármester hivatali autóval okozott balesetének ügyét Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlése Jogi, Ügyrendi és Közbiztonsági Bizottsága - értesült a SZEGEDma.hu. Az erről szóló indítványt a testület három Fidesz-KDNP-s tagja,
Rózsavölgyi József, Póda Jenő
és
Német Ferenc
terjesztette elő szombaton, és a hatályos SZMSZ szerint a tagok legalább egyharmadának kezdeményezésére az elnöknek 8 napon belül össze kell hívnia a rendkívüli ülést. Úgy tudjuk, a DK-s elnök,
Binszki József
november 2-ára, 3-ára vagy 4-ére állapíthatja meg az időpontot. A kezdeményezők egyébként a jogi bizottság elnöke mellett
Mózes Ervin
címzetes főjegyző részére is eljuttatták indítványukat. Portálunk információi szerint a rendkívüli ülésen meg akarják ismerni és meg akarják vitatni a szocialista alpolgármester balesetének valamennyi ismert, illetve még fel nem tárt részletét. Tájékozódni kívánnak például az önkormányzat hivatali gépjárművek használatát érintő szabályzatáról (például arról, elveszítheti-e valaki a gépkocsihasználat jogát, ha bizonyíthatóan nem a jogszabályi előírásoknak megfelelően vezeti a hivatali autót), az önkormányzati gépjárművekkel kapcsolatos biztosításról, továbbá arról, mennyibe kerül konkrétan a városnak a SZKT-s villamos és a hivatali autó október 12-i ütközése, és milyen szerepet játszott abban az alpolgármester és a közlekedési társaság, hogy a közpénzeket, közvagyont, köztulajdont, közszereplőt egyaránt érintő esethez nem hívtak rendőrt, nem kértek mindenre kiterjedő helyszínelést, mellyel megnyugtathatták volna a közvéleményt. A rendkívüli jogi bizottsági üléssel kapcsolatos fejleményekről természetesen folyamatosan beszámolunk majd itt a SZEGEDma.hu-n. Ami az előzményeket illeti: az ügyet feltáró és nyilvánosságra hozó SZEGEDma.hu, majd portálunk nyomán a helyi és az országos sajtó is megírta,
október 12-én a Boldogasszony sugárút és a Liliom utca sarkán hajtott a nagyállomás felé tartó villamosba hivatali autójával Szentgyörgyi Pál.. Az esethez nem hívtak rendőrt, ráadásul az illetékesek napikig mélyen hallgattak a történtekről. „Csak azért kellett volna rendőrt hívnom, mert politikus vagyok?” – értetlenkedett később a Délmagyarországnak az alpolgármester, akinek - jegyeztük meg - már bőven van akkora politikai múltja és rutinja, hogy tudja a választ saját (költői) kérdésére: saját szerepének tisztázása miatt lett volna erre szükség egy ilyen „zúzós” balesetnél.
A szocialista politikus portálunknak egyébként először koccanásról beszélt, míg a Délmagyarországnak annyit jegyzett meg, az ütközésnél a „Škoda motorházteteje és bal lámpája rongálódott meg”. A Fidesz első cikkünk megjelenését követően úgy fogalmazott,
az 50-es évek kommunista módszertana szerint akarták eltussolni a baleseteta város illetékesei, egyben rákérdezett, igaz-e az a hír, hogy 2-2,5 millió forintra rúgnak a javítási költségek, azaz a gazdasági totálkár alsó határát súrolják. Válasz nem érkezett az alpolgármester vagy a városháza részéről, így Nógrádi Tibor, a Fidesz szegedi elnök-frakcióvezetője és portálunk egyik munkatársa helyszíni szemlén tekintette meg a javítás alatt álló autót az egyik szegedi műhelyben.
Ahogy a napokban megírtuk,a szerviz munkatársa (tehát nem a vezetője, de ezt nem is állítottuk) ott a helyszínen kollégánk előtt a politikusnak megerősítette az értesülést: valóban 2,5 millió forintot is elérheti a hivatali autó rendbe tétele az elemek cseréjével, fényezéssel, festéssel, kvázi a gazdasági totálkár határától beszélünk. Kiszakadt ugyanis a bal első futómű, szétzúzódott a lökhárító bal oldala, ripityára tört a bal első fényszóró, valamint összeroncsolódott a bal első sárvédő, a bal első ajtó és a küszöb is – a sérüléseket a fideszes képviselő és munkatársunk is szemügyre vette. A Fidesz szegedi alapszervezete mindezek tükrében közleményben szólította fel lemondásra Szentgyörgyi Pált. „Azt nem tudjuk, hogy Szentgyörgyi Pál alpolgármester úr az október 12-i közlekedési balesete idején ittasan vezetett-e, ezért kellett-e
Majó-Petri Zoltán
SZKT-igazgató úrnak gyorsan kimenteni a bajból. Azt viszont tudjuk és állítjuk, hogy miután nem sikerült eltitkolni a balesetet, Szentgyörgyi Pál hazudott. Koccanásnak állította be a történteket (Forrás: SZEGEDma.hu, 2016.10.20.), ellenben a Szeged város tulajdonában lévő gépkocsi futóműve kiszakadt, és több mint kétmilliós kár keletkezett, megközelíti a totálkár határát. (Szentgyörgyi Pál elmondása szerint a Škoda motorházteteje és bal lámpája rongálódott meg. Forrás: Delmagyar.hu, 2016.10.21.) A Fidesz szegedi alapszervezete követeli, hogy
Botka László
polgármester úr vizsgálja ki az eset körülményeit, bontsa ki az igazság minden részletét, az átláthatóság, transzparencia szellemében hozza nyilvánosságra a kár valódi összegét, illetve a hivatali gépjárművek működtetésének szabályait, és kezdeményezze a hazugságon ért alpolgármester leváltását” - áll a nyilatkozatban. Az alpolgármester a Délmagyarországnak nyilatkozott ismét, mégpedig annyit: nem kárszakértő, nem tudja ránézésből megállapítani a kár értékét, és hozzátette: az önkormányzat még nem kapta meg a hivatalos kárszakértői véleményt. Az érintett autószerviz pedig úgy magyarázkodott, ők nem adhatnak ki információt harmadik félnek, így Nógrádi Tibor és cikkünk adatai szerintük „légből kapottak”. A 888.hu portál mindeközben
„Óriási botrány van kibontakozóban a szegedi MSZP körül”
címmel tett közzé összeállítást a továbbra is számos kérdést felvető kínos ügyről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.