A Magyar Nemzeti Bank (MNB) nemcsak felügyeli a pénzügyi szektort, fogyasztóvédelmi feladatokat is ellát, a leghatékonyabb fogyasztóvédelem azonban az, ha az ügyfelek tudják, hogyan működnek a bankok, biztosítók, és ismerik a termékeiket - mondta Windisch László, az MNB alelnöke csütörtökön, az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnáziumban, ahol rendhagyó bemutató órát tartott a végzős diákoknak.
A jegybank felügyeleti és fogyasztóvédelmi alelnökének a kétszintű bankrendszerről tartott tanórájának apropója, hogy idén ősztől a Trefort diákjai is a Pénziránytű Alapítvány gondozásában nemrég megjelent tankönyvből tanulják a pénzügyi-gazdasági ismereteket. Az Iránytű a pénzügyekhez tankönyvből szeptembertől 300 gimnáziumban és szakképző intézményben tanulnak a diákok. A tankönyv 40 ezer példányban ingyen jutott el a tanítását vállaló oktatási intézményekhez az alapítvány felajánlása és az MNB anyagi támogatása révén.
Windisch László
az MTI-nek elmondta, az MNB minden kommunikációs csatornát - így fogyasztóvédelmi honlapját, a közösségi médiát, a társadalmi célú reklámokat és a több millió példányban megjelent Pénzügyi navigátor füzeteket - felhasznál a lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséhez, a fogyasztóvédelem erősítéséhez. Az elmúlt 3 évben számtalan oktatási programban segítette a pénzügyi tudatosság fejlesztését. Hangsúlyozta, ebben a munkában együtt kell működni a fiatalokkal, és támogatásukkal behozni azt a lemaradást, amibe Magyarország került a rendszerváltás előtt a pénzügyi kultúra terén. A jegybank kiemelten fontosnak tartja, hogy a közoktatásban is segítse a pénzügyi kultúra és tudatosság fejlesztését, amire a felügyeleti bírságokból befolyó összegekből nyílik lehetősége. A Pénziránytű Alapítványt 2008-ban hozta létre az MNB, a Diákhitel Központ és a Magyar Bankszövetség, hogy a hatóságokkal, civil szervezetekkel és piaci szereplőkkel együttműködve pénzügyi tudatosságot fejlesztő programokat dolgozzon ki és valósítson meg. Az alapítvány 2014-ben megújította stratégiai tervét, amelynek fő célkitűzése, hogy több korcsoportnak különböző élethelyzetekben egyaránt lényegi üzenetek megfogalmazásával járuljon hozzá a pénzügyi kultúra fejlesztéséhez. Az alapítvány számos programmal segíti az általános- és középiskolás, valamint a fiatal felnőtt korosztályt a gyakorlati pénzügyek felelős kezelésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.